har båda ring?
Har båda vigselringar? eller bara bruden?
Har båda vigselringar? eller bara bruden?
Man gör lite som man vill, vi har båda förlovningsringen och sen har jag vigselring men inte mannen. Men många har två ringar var ![]()
Det bestämmer ni själva - vi har det
Min man älskar oxå smycken. Vill tillägga att han har "lagom" mycket...
oki.
Så prästen undrar inte vad man pysslar med om båda har vigselring?
Det berättar man innan när man går igenom akten med prästen.
Gör man helt som man tycker.
För oss var det rätt självklart att båda skulle ha två ringar. (Annars syns det ju bara på mig att jag är gift ju...)
vi har bara en vigselring
Vi har två ringar var.
Maken ville också se gift ut
Prästen kommenterade inte det alls och det var inte heller något vi tog upp på samtalet innan.
Några jag känner skippade förlovninsgringen och har bara en vigselringen var. Så det beror ju helt på, vi gifte oss inte just för att alla skulle kunna se att vi var gifta och tyckte därför inte det var så viktigt med två ringar var.
Enligt gammal svensk tradition har båda förlovningsring och kvinnan har både vigselring och förlovningsring, men man gör precis som man vill. Oavsett hur många ringar man väljer så tror jag att prästen välsingnar de ringar som man lämnar fram. Har någon av er endast förlovningsring så välsignar prästen den.
Vi gifte oss borgeligt och min man är inte så förtjust i smycken så han ville inte ha någon mer ring, men det ville jag ha. Vi valde att växlar ringar i cermonin och då återanvände vi min mans förlovningsring och läste ett eget löfte.
Vi hoppade förlovningen och gifte oss borgerligt så vi har bara en ring var, kändes både smidigare och naturligare med bara en ring som man ska ha varje dag.
Oftast har man ju i Sverige varsin förlovningsring och sedan får bara kvinnan vigselring, men i anglosaxisk tradition är det bara kvinnan som har förlovningsring och då får båda vigselring. Man gör som man vill!
Här är det bara jag som har vigselring. Maken har ingraverat i förlovningsringen både datum för förlovning och bröllop.
Vi har bara en ring var.
Jag har förlovningsring och vigselring men min man har bra en förlovningsringen, där båda datumen är inristade
Vi har varsin vigselring, skippade det där med förlovningsringar, men hade vi haft det hade jag velat att min man skulle ha två ringar, han också. Allt annat känns ojämställt, för mig.
Ja vi hade varit förlovade ett par år, så vi skaffade oss vigselring båda två, kul för båda att få ny ring.