• Ekologiskt Godis

Hur många blöjor?

Ungefär hur många blöjor bör man ha köpt hem innan förlossningen ifall man inte vill springa o handla den första tiden?
    Hur många olika sorter ska man behöva köpa hem iom att alla bebisar inte passar i alla blöjor?

• Svar på tråden Hur många blöjor?
  • Sarah84

Vad menar du med att inte handla den första tiden? Hur lång period är den första tiden för dig? Vi hade väl en 2 paket hemma ungefär. Men det är ju alltid nått man behöver handla under den "första" tiden så då kan amn ju passa på & handla blöjor. Vi hade bara Libero & Pampers då dottern va liten. Oftast så kan nog de flesta barn ha antingen Libero eller Pampers. Det är de man får på Förlossningen/BB

• Jessica24

Om jag inte minns helt fel, så hade vi bara 1 paket hemma då barnen föddes.
    Man vet ju aldrig hurvida blöjsorten "passar" barnet eller ej.
    Vi har alltid kört med Libero och dom har passat båda våra barn.
    Då barnen är nyfödda, så räcker ett paket längre än då dom kommer upp i åldern i och med antalet i paketet.

Men man klarar sig några dagar med ett paket.

• Lussekatten87

Menar du första veckan då som första tiden ? räkna med att det går åt 8-10 blöjor på en nyfödd/dag. det brukar vara ca 24 blöjor/paket i nyfödd storlek så ha hemma 3 paket eller så.
    Jag hade bara köpt de minsta newborn blöjorna.
    men tänk på att man brukar få blöjor på BB och en bag med reklam blöjor från libero/pampers med sig hem.

• Ekologiskt Godis

Jag har redan fått 12 st gratis av pampers sen har jag för mig att man får något från förlossningen (inte säker??) Men jag vill gärna inte va ute o springa i affärer den första veckan i alla fall så jag skulle gärna vilja inhandla något mer, jag vet inte riktigt hur många gånger i genomsnitt det kommer att bytas på en nyfödd då jag är förstföderska, samt att jag är ensamstående så jag kan inte be någon annan springa o köpa det åt mig heller :P

• Ekologiskt Godis
    Lussekatten87 skrev 2009-04-28 19:33:53 följande:
    Menar du första veckan då som första tiden ? räkna med att det går åt 8-10 blöjor på en nyfödd/dag. det brukar vara ca 24 blöjor/paket i nyfödd storlek så ha hemma 3 paket eller så. Jag hade bara köpt de minsta newborn blöjorna. men tänk på att man brukar få blöjor på BB och en bag med reklam blöjor från libero/pampers med sig hem.
    Nu var jag lite sen med mitt svar=D men ja, det är första veckan jag menar, helst så länge som möjligt iofs men en vecka är nog lagom, annars får man nog panik av att bara sitta hemma hela tiden:P
  • Pixy

Har alltid använt alla gratisblöjor man får på bb, förlossningen och diverse babyboxar när man kommit hem. De brukar räcka nån dag iaf Då vet man också vilka blöjor som passar så man inte köpt nåt i onödan.

• Lussekatten87

Ja,men bättre köpa 2 för mkt än att man inte orkar ta sig ut för att köpa blöjor,så handla på du

• Pixy

Var lite för snabb på att skicka.... Här går det väl runt 6 blöjor på en dag.

Svar på tråden Hur många blöjor?