• Anonym (nykär)

Min nya kille är förlamad,kan han få utlösning då?

Har nyligen träffat en ny kille som sitter i rullstol,han är förlamad från midjan och neråt efter en motorcykelolycka, olyckan hände för snart tre år sen.

Är superkär och han med,hoppas jag. Att han kan få stånd har jag redan märkt,hi hi. Men undrar om han kan få utlösning, någon som vet? Det spelar ju ingen roll, men jag undrar ändå. Det kan vara så att han är mitt livs kärlek, han är helt underbar och jag vet att han inte varit med nån tjej efter olyckan, så han kanske inte heller vet. Är det någon här som har en kille i rullstol som vet hur det är med utlösning, jag törs ju inte fråga honom själv.

• Svar på tråden Min nya kille är förlamad,kan han få utlösning då?
  • anits83

Jag har inte en aning. men borde det inte va så att får han stånd så borde han väll kunna få utlösning?

• Anonym

Det tror jag nog han kan få. Tycker du ska fråga honom på ett fint sätt eller så får du väl ta reda på det helt enkelt ;)

Lycka till med kärleken!

• Anonym

jag skulle också vilja veta. Kan dom känna något då? Jag menar förlamad betyder ju att man inte har någon känsel!

• Oliner

Han borde inte det, men han borde inte kunna få stånd heller pga det inte finns nån känsel där som kan starta igång svällkropparna.

Men testa och se vad som händer, och rapportera hit resultatet hur det går.

• Anonym (nykär)

Men stånd kan han få, det har jag absolut märkt.

Ja,jag får väl ta reda på det, hi hi.

• Anonym

mitt ex satt i rullstol och var förlamad från bröstet och neråt, men kunde få stånd och han kände lite grann.... däremot kunde han inte få utlösning MEN han fick en sorts orgasm av att kyssas och kyssa honom runt halsen och så.... men han fick aldrig utlösning och orgasm genom snoppen.........

• Serafin

Grattis till kärleken!!

Om han kan få utlösning beror lite på var skadan sitter och om det är en komplett ryggmärgsskada eller ej (dvs om nerverna är helt av eller bara delvis). Många förlamade kan få en slags reflexmässig erektion men inte utlösning.

Min sambo skadades för nästan åtta år sedan och är också han förlamad ungefär från midjan. Inboxa mig gärna om du vill

Välkommen också till den här tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m41025570.html

Kram

• Gabriellaakerstrom
    Serafin skrev 2009-04-28 21:59:09 följande:

Grattis till kärleken!!

Om han kan få utlösning beror lite på var skadan sitter och om det är en komplett ryggmärgsskada eller ej (dvs om nerverna är helt av eller bara delvis). Många förlamade kan få en slags reflexmässig erektion men inte utlösning.

Min sambo skadades för nästan åtta år sedan och är också han förlamad ungefär från midjan. Inboxa mig gärna om du vill

Välkommen också till den här tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m41025570.html

Kram

.

Hej! Har levt ihop med en förlamad kille nu ett bra tag, jag har så otroligt mycket frågor ang förlamningen och lösningar, googlar och googlar men hittar inget vettigt alls!
  • Anonym (Kär)
    Oliner skrev 2009-04-28 20:04:33 följande:

Han borde inte det, men han borde inte kunna få stånd heller pga det inte finns nån känsel där som kan starta igång svällkropparna.

Men testa och se vad som händer, och rapportera hit resultatet hur det går.

Ööh hej?

Det behövs ingen beröring av penis för att den ska stå. En tanke/synintryck räcker.
  • Anonym (Mongon.)
    Gabriellaakerstrom skrev 2017-07-16 11:46:24 följande:

.

Hej! Har levt ihop med en förlamad kille nu ett bra tag, jag har så otroligt mycket frågor ang förlamningen och lösningar, googlar och googlar men hittar inget vettigt alls!

Tråden är för helvete 8 år gammal. Skicka ett PM eller starta en ny med dina egna frågor.
  • Man 78
    Anonym (nykär) skrev 2009-04-28 19:58:59 följande:

Har nyligen träffat en ny kille som sitter i rullstol,han är förlamad från midjan och neråt efter en motorcykelolycka, olyckan hände för snart tre år sen.

Är superkär och han med,hoppas jag. Att han kan få stånd har jag redan märkt,hi hi. Men undrar om han kan få utlösning, någon som vet? Det spelar ju ingen roll, men jag undrar ändå. Det kan vara så att han är mitt livs kärlek, han är helt underbar och jag vet att han inte varit med nån tjej efter olyckan, så han kanske inte heller vet. Är det någon här som har en kille i rullstol som vet hur det är med utlösning, jag törs ju inte fråga honom själv.

Är det för att kunna skaffa barn du undrar? I så fall kan du ju ta upp barnfrågan vid tillfälle?
Svar på tråden Min nya kille är förlamad,kan han få utlösning då?