• barn05

Overall till 4-månaders bebis??

Jag håller på att bli tokig för att besluta vilken typ av overall min 4-måndaders tjej behöver. Beslutet gäller om jag ska köpa en vindtät fleece overall och åkpåse eller en tjockfodrad overall? Hur ska ni andra göra med barn i samma ålder? Jag räknar med att hon inte kommer att börja gå förrens till nästa sommar så det blir att ligga/sitta i vagnen. Tacksam för all hjälp!

• Svar på tråden Overall till 4-månaders bebis??
  • syster mini

Åh, hon kanske går till jul

Jag har turen (eller skickligheten?) att allt redan finns efter de stora barnen men kommer nog att göra som med ettan som också var född på vårkanten. Fleeceoverall i 74 (nyiväxt stl) för hösten och så en tjockare overall lite senare i stl 80, blir det som med de stora barnen kommer han att byta stl framåt jul. En vindtät fleece räcker långt, särskilt om du har åkpåse men det kan kanske vara bra att ha något tjockare om ni är ute utan vagnen - till och från bilen t.ex.

• barn05

Tack för hjälpen. Det lutar mot att jag börjar med en vintät fleece overall och ser hur långt det räcker. Ev får vi skaffa något tjockare längre fram i vinter. Är ju även svårt att veta hur mycke hon kommer växa. Hon får ju inte drunkna i overallen

• Vilmas Mamma

Jag har köpt en fleeceoverall till Vilma på kappahl för 150 spänn, jag börjar med den i höst så köper jag en riktig overall när det blir aktuellt, då man vet hur stor hon tänker bli..

• Micaela

I vintras hade vi en tjock vinteroverall om vi tex skulle ut med bilen. I vagnen hade vi en fleeceoverall och åkpåse.

• Prinzess

Jag ska ha fleeceoverall till hösten till min tös (6,5 månad nu) och har köpt en overall från H&M i storlek 80 till henne, så hon kan ha den hela vintern (förhoppningsvis)

• Lusan

Vilken strl ska man köpa? Har en 3 mån tjej och vill ju att hon ska kunna ha overallen länge...just nu så drar hon strl 56...

• barn05

Får för mig att det ökar mindre i storleken mellan 56 och 62 än mellan 62 och 68... Min tjej har nu 62 och jag tror inte jag vågar köpa overall i större storlek än 68. Overallarna brukar väl vara väl tilltagna i storlekarna redan från början?

• Prinzess

Tycker att när dom är så små gör det ju inget att overallen är lite stor. Bara bra, annars måste man ju köpa flera stycken. Min tös har 68 nu och lär ju ha det ganska länge till, men ska köpa 74 i höstoverall (fleece) och har precis fått hem vinteroverallen i 80 nu

Sen beror det ju på vad man köper för overall och vart man köper den!
    Alla affärer har ju olika stora storlekar.

• Snyltan

Prinzess Min lille kille är snart 4 månader och han har 68 på byxor samt 74 på bodysar . Köpte en popoverall idag i strl68 fanns ej 74 i den modellen. Osäker på att han kommer kunna ha den fram till mars. Den var ju förstor till honom nu. Ska nog inte börja använda den förrän i slutet av sep.
    Hjälp vad ska jag göra?

• Prinzess

Ja, svårt när dom är så små, dom växer ju så att det knakar!
    Tror inte att han kommer kunna ha den hela vintern.
    Antingen får du nog köpa en till om han växer ur denna, eller leta efter 74, men inte kul att sätta på dom små alldeles fööör stor overall heller.

Men det är ju tråkigt om han ska växa ur den fort, eftersom PoP är ganska dyra.
    Tycker dom är ganska små i storlekarna på vissa kläder med.

Min tös var 51 lång när hon föddes och är nu 69 lång.
    Mellan 4-6 månader växte hon 5 cm.
    Men från 6 månader går det ju mycket saktare. Kanske 1 cm per månad.
    Är ju sååå olika från barn till barn!

Märkte att 80 kommer vara perfekt för min lilla när det är riktig vinter, men köper därför en fleece 74!

Oj oj...*babblar*

• barn05

Nu blir jag jättestressad, är storlek 74 slut på POP fleece-overall!? Jag måste dit imorgon och köpa den då! Typiskt att man väntar...

Svar på tråden Overall till 4-månaders bebis??