• Anonym (sömnlös)

Kan man ta både Zolpidem och Propavan

Lider av sömnlöshet pga av depression. Fick först utskrivet Propavan, men endast liten effekt. Har nu fått Zolpidem.
    Tänkte inte på att fråga läkaren om jag kan ta bägge samtidigt. Någon med erfarenhet av de?

Ska fråga läkaren imorgon också men vill veta nu.

• Svar på tråden Kan man ta både Zolpidem och Propavan
  • PrettyGirl

Bättre du ringer rådgivning!

• Anonym (sömnlös)
    PrettyGirl skrev 2009-04-28 20:46:51 följande:
    Bättre du ringer rådgivning!
    Ska ej blanda dem inatt men ville höra lite hur andra har gjort.
  • Anonym (sömnlös)

Och vad ni som tagit någon av de två tycker om dem? Hjälpt?

• Anonym

Jag tror inte du ska blanda dom eftersom de båda är sömntabletter.
    Man kan ta insomningstabletter & sömntabletter tillsammans, men tror som sagt inte man ska blanda två sorters sämntabletter.

• gummalottan

Jag vet ju inte hur det blir för just dig, men ja, de går att ta tillsammans. Lämpligen då Propavan ca 30-60 min innan du tänker gå och lägga dig och zolpidem i samband med att du går till sängs. Hoppas du får sova gott hur du än gör!

• Anonym

Ja det kan man men prova Zolpidem först för att ta reda på om det räcker..onödigt att ta bägge om det inte behövs...va försiktig med Zolpidem det är starkt beroendeframkallande!

Hur mycket Propavan hade du?

Hoppas du fått annan hjälp än bara mediciner för dina problem=)

• Anonym

Du kan ta båda samtidigt. Dock kan det ta upp till två timmar innan propavanen fungerar. Så tar propavan c 30-60 minuter före du lägger dig och Zolpidem i samband med att du lägger dig. Zolpidem och Stilnoct är samma läkemedel och är en insomningstablett medan Propavan är en sömntablett.

• Anonym (bådeoch)

Ja det kan du göra. Jag tar själv 2 stycken 25 mg propavan en timme innan jag lägger mej och sen 15 mg stilnoc direkt innan sänggåendet. Har problem med både insomning och många uppvaknande på natten.

• Anonym (sömnlös)
    Anonym skrev 2009-04-28 20:57:59 följande:
    Ja det kan man men prova Zolpidem först för att ta reda på om det räcker..onödigt att ta bägge om det inte behövs...va försiktig med Zolpidem det är starkt beroendeframkallande! Hur mycket Propavan hade du? Hoppas du fått annan hjälp än bara mediciner för dina problem=)
    Tyvärr ännu ingen annan hjälp fast jag frågat om det, men det är klart det är många som vill ha kurator/psykolog kontakt.

Tog 2 Zolpidem igår, men vaknade som jag ofta gör vid 01, blev desperat att det skulle bli ännu en sömnlös natt innan jobbet så tog en Propavan då vid 01. Gör jag inte om! Var helt grötig i huvet på jobbet.
  • Anonym

Anonym (sömnlös) skrev 2009-04-29 22:03:44 följande:

Tyvärr ännu ingen annan hjälp fast jag frågat om det, men det är klart det är många som vill ha kurator/psykolog kontakt.Tog 2 Zolpidem igår, men vaknade som jag ofta gör vid 01, blev desperat att det skulle bli ännu en sömnlös natt innan jobbet så tog en Propavan då vid 01. Gör jag inte om! Var helt grötig i huvet på jobbet.
    Vad sa de då? Står du i kö iallafall? Vem har skrivit ut tabletterna? Husläkaren?

Va trist;(( Men hur mycket Propavan har du enligt ordination? Har du provat ta två?
  • susye

japp jag tar dem ihop o gjorde det redan då jag låg inlagd. de verkar ju på två olika sätt. zolpidemen är ju insomning som verkar 4-5 timmar. propavanen gör att dus over längre o sitter i fler timmar.

• susye
    Anonym skrev 2009-04-28 20:52:52 följande:
    Jag tror inte du ska blanda dom eftersom de båda är sömntabletter. Man kan ta insomningstabletter & sömntabletter tillsammans, men tror som sagt inte man ska blanda två sorters sämntabletter.
    fel zolpidem är inte en sömntablett utan en insomning
  • susye

Anonym (sömnlös) skrev 2009-04-29 22:03:44 följande:

Tyvärr ännu ingen annan hjälp fast jag frågat om det, men det är klart det är många som vill ha kurator/psykolog kontakt. Tog 2 Zolpidem igår, men vaknade som jag ofta gör vid 01, blev desperat att det skulle bli ännu en sömnlös natt innan jobbet så tog en Propavan då vid 01. Gör jag inte om! Var helt grötig i huvet på jobbet.
    inte konstigt att du blev grötig då propavanen sitter i länge. den ska du ta typ 1-2 timmar innan du lägger dig o absolut inte då du vaknar på natten
Svar på tråden Kan man ta både Zolpidem och Propavan