• salsajenny

Kläder till pojke på namngivning?

Ja, vad har ni haft för kläder på er kille när ni hade namnfest? Vill inte ha nåt som liknar en dopklänning. Min pojke är snart 3 månader, och drar stoprlek 68/74 om det skulle spela nån roll, på utbud osv menar jag.....

Hjälp! Det är namnfest redan om 11 dagar......bråttom bråttom!

• Svar på tråden Kläder till pojke på namngivning?
  • Spexig

oj, bra fråga. Ibland har de stora kedjorna som H&M och Lindex nåt liknande, du kan ju börja med att höra runt där.

• spuff

Senaste Vi föräldrar har special om dop och namngivning. Där var det ett par som hade tryckt en egen t-shirt åt sin son där det stod "Jag heter Karl August Jonas" typ, alltså hans namn och sen hade han blomsterkrans på huvudet, det är ju fint.

• salsajenny
    spuff skrev 2009-04-29 07:13:16 följande:
    Senaste Vi föräldrar har special om dop och namngivning. Där var det ett par som hade tryckt en egen t-shirt åt sin son där det stod "Jag heter Karl August Jonas" typ, alltså hans namn och sen hade han blomsterkrans på huvudet, det är ju fint.
    Såg det oxå, men gillade inte riktigt idén....

Hade min son varit lite äldre hade det varit fint med kortärmad skjorta och snygga byxor, kanske, men nu är han ju bara 3 månader....sitter inte så snyggt på såna små då.....
  • Gadget

Fast en kompis till mig klädde om sin son efter det vanliga dopet med dopklänning till chinos och skjorta och små skor (typ från H&M) som han hade på mottagningen efteråt - det var supergulligt och han var faktiskt bara två månader. Har du provat?

• salsajenny
    Gadget skrev 2009-04-29 08:42:30 följande:
    Fast en kompis till mig klädde om sin son efter det vanliga dopet med dopklänning till chinos och skjorta och små skor (typ från H&M) som han hade på mottagningen efteråt - det var supergulligt och han var faktiskt bara två månader. Har du provat?
    nej, men jag vill inte ha såna kläder på min bebis.... barn nr två vill jag ska vara bebis så länge som möjligt, och därmed oxå ha riktiga bebiskläder.....tramsigt kanske, men så är det.
  • spuff
    salsajenny skrev 2009-04-29 08:45:22 följande:
    nej, men jag vill inte ha såna kläder på min bebis.... barn nr två vill jag ska vara bebis så länge som möjligt, och därmed oxå ha riktiga bebiskläder.....tramsigt kanske, men så är det.
    Men någon riktigt fin bodysuit då? Jag tycker inte heller om vuxenkläder på småbebisar så jag förstår din tanke. Finns ju lite längre skjortor som kan vara söta, som typ en kolt eller vad det heter.
  • salsajenny
    spuff skrev 2009-04-29 08:52:00 följande:
    Men någon riktigt fin bodysuit då? Jag tycker inte heller om vuxenkläder på småbebisar så jag förstår din tanke. Finns ju lite längre skjortor som kan vara söta, som typ en kolt eller vad det heter.
    Ja, jag får väl ge mig ut och leta....när jag nu ska få tid till det, mitt i flyttröjning och husvisning och allt...haha....
Svar på tråden Kläder till pojke på namngivning?