Du måste logga in för att svara i en tråd.

• SessanSessan

Var är min förlovningsring?

I lördags tappade jag bort min förlovningsring...
    Vi har letat överallt där den skulle kunna vara men hittar den inte någonstans.
    Nu skriver jag här som en sista utväg... Är det någon som känner var den är eller kan ge tips på var vi ska leta?

Tacksam för alla svar jag kan få!

• Svar på tråden Var är min förlovningsring?
  • ReRant

Du skriver att du är tacksam för alla svar du kan få, så då hoppar jag in trots att jag inte är synsk.

Den finns i ett litet skrin av trä, som finns vid din säng.

• Panzarlarv

Jag tror att den finns typ i soffan, i de där hålen, eller kanske under sängen... glöm inte att kolla dammsugaren innan ni tömmer den.och kanske ni ska ringa till affären ? .. den kan ha hittats någonstans..

• SessanSessan
    ReRant skrev 2009-04-28 21:52:11 följande:
    Du skriver att du är tacksam för alla svar du kan få, så då hoppar jag in trots att jag inte är synsk.Den finns i ett litet skrin av trä, som finns vid din säng.
    Haha, det är ju där den BORDE vara och där jag BORDE lägga den när jag tar av mig den men det blir sällan så tyvärr... Så i träskrinet vid sängen låg den dessvärre icke.
  • SessanSessan
    Panzarlarv skrev 2009-04-28 21:57:38 följande:
    Jag tror att den finns typ i soffan, i de där hålen, eller kanske under sängen... glöm inte att kolla dammsugaren innan ni tömmer den.och kanske ni ska ringa till affären ? .. den kan ha hittats någonstans..
    Soffan har jag kollat utan lycka tyvärr och på Babyland där jag kan ha tappat den har de inte hittat den (än iaf) men dammsugarpåsen har jag inte kollat än! Tack för tipsen!
  • Rita D

Jag är inte synsk på något vis, men en bakant hade en gång lyckats tappa ringen i en vante hon haft på sig. Har du haft vantar/hanskar på dig så kan det vara ett tips. Trädgårdshandskar, kanske?

• fikapaus

Har du hittat ringen än? Vad hade du gjort innan du upptäckte att den var borta?

• SessanSessan

Rita D skrev 2009-04-30 10:15:28 följande:

Jag är inte synsk på något vis, men en bakant hade en gång lyckats tappa ringen i en vante hon haft på sig. Har du haft vantar/hanskar på dig så kan det vara ett tips. Trädgårdshandskar, kanske?
    Tack för tipset men har tyvärr inte haft på mig några handskar...
  • SessanSessan
    fikapaus skrev 2009-04-30 21:58:38 följande:
    Har du hittat ringen än? Vad hade du gjort innan du upptäckte att den var borta?
    Nope, ingen ring än...
    Jag tror(?!) att jag satte på mig den på morgonen och sen smörjde jag in händerna i bilen (och om jag då hade satt på mig den så tog jag av mig den då) och sen vet jag inte om jag satte på mig den igen eller inte. Sen när vi stod på Babyland upptäckte jag att jag inte hade den på mig...
    Så jag har ringt till Babyland och de har inte hittat/fått in den, jag har letat på Babyland-parkeringen, vi har båda letat igenom hela bilen och vår parkeringsplats och det känns som vi har letat överallt här hemma också... Så jäkla konstigt att den bara är borta tycker jag!
  • Riskiflickan

Jag tappade bort min förlovningsring en gång, vi letade ihjäl oss efter den, även i soffan, men först när min man gjorde en storstädning av soffan inför försäljning så hittade han den --- i soffan... ( där vi ju redan letat). Detta var typ ett år efter att den försvunnit å vi hunnit gifta oss... :) leta igen.

• Mynta

Leta igenom bilen igen. Kolla under mattorna, mellan säten, under säten, handskfack, dörrarna och så vidare.

• Jumsan83

Några Djur dom e duktiga på att sno saker speciellt katter är tyvärr inte synsk för då hade jag vetat vart jag ska leta efter våran kisse..

• axelsmamma

Jag undrar oxå vart min förlovnings/vigsel ringar är???
    Dom har vart borta i 3 år.

• Rita D

Trä på en nylonstrumpa på röret på dammsugaren och dammsug bilen så kanske ringen fångas upp av strumpan. Det är ju massor av skrymslen som är svåra att se med bara ögat i en bil. Lycka till!

• sladdertacka

den kanske råkat glida av när du diskat? kolla den lilla behåller i röret till avloppet (kan inte förklara bättre, men hoppas du förtår hur jag menar)

• Jumsan83

kolla hos polisen ifall nån hittat den ute och lämnat in den eller har du någon bild efterlys den då men jag hoppas att du inte har tappat den ute kan vara svårt att få tillbacka den då

• SessanSessan
    Mynta skrev 2009-05-02 08:51:01 följande:
    Leta igenom bilen igen. Kolla under mattorna, mellan säten, under säten, handskfack, dörrarna och så vidare.
    Rita D skrev 2009-05-02 21:46:21 följande:
    Trä på en nylonstrumpa på röret på dammsugaren och dammsug bilen så kanske ringen fångas upp av strumpan. Det är ju massor av skrymslen som är svåra att se med bara ögat i en bil. Lycka till!
    Får nog bli en till genomgång av bilen. Smart tips med nylonstrumpa på dammsugaren! Tack!
  • SessanSessan
    Jumsan83 skrev 2009-05-02 08:55:41 följande:
    Några Djur dom e duktiga på att sno saker speciellt katter är tyvärr inte synsk för då hade jag vetat vart jag ska leta efter våran kisse..
    Hmmm... Vi har hundar men känner mig tveksam över om de skulle äte upp min ring?!
    Hoppas att er katt kommer hem snart igen!
    axelsmamma skrev 2009-05-02 11:03:57 följande:
    Jag undrar oxå vart min förlovnings/vigsel ringar är???Dom har vart borta i 3 år.
    Visst är det märkligt hur de bara kan försvinna sådär?!
  • SessanSessan
    sladdertacka skrev 2009-05-02 21:49:57 följande:
    den kanske råkat glida av när du diskat? kolla den lilla behåller i röret till avloppet (kan inte förklara bättre, men hoppas du förtår hur jag menar)
    Tack för tipset men jag diskar aldrig... Låter kanske konstigt, haha, men det är bland det absolut värsta jag vet så det som inte går in i diskmaskinen diskar karln.
  • SessanSessan
    Jumsan83 skrev 2009-05-03 09:38:01 följande:
    kolla hos polisen ifall nån hittat den ute och lämnat in den eller har du någon bild efterlys den då men jag hoppas att du inte har tappat den ute kan vara svårt att få tillbacka den då
    Ringde polisen innan helgen men ska ringa igen imorgon. Men håller med om att det nog kan vara svårt att få tillbaka den om jag har tappat den ute...
    Förstår dock inte vad en eventuell hittare som inte lämnar in den till polisen ska göra med den... Den är ju graverad så kul att använda/sälja någon annans ring?!
Svar på tråden Var är min förlovningsring?