• Bong

Bästa "plattångs sprayen"

Vilken spray använder ni innan ni plattar håret?

Har Lee Stafford "Flat iron protection shine mist" och Healthy Sexy Hair "Soya want flat hair" i badrumsskåpet men jag skulle vilja ha en spray som ger håret glans och stuns utan att tynga ner.

Nån som har några förslag?

• Svar på tråden Bästa "plattångs sprayen"
  • susannemalmö

Måste du ha en spray?
    Jag har provat det mesta och tycker att silkesdroppar med värmeskydd är bättre. Det gör dessutom mer glans och gör det mjukare samtidigt.

• Bong

Har provat silkesdroppar ett par gånger men tycker att håret blir fett snabbare. Kanske har fel teknik? Jag har jättetjockt hår men väldigt tunna hårstrån, känns svårt att fördela dropparna.

Vilket märke använder du? På torrt eller fuktigt hår?

• susannemalmö

Har biosilk just nu, fast jag är inte helt säker på att det är värmeskydd i just den.
    Jag tar lite i fuktigt hår, plattångar och sen lite till i topparna när det är tort för glansens skull.
    Ta några droppar i handflatorna och gnid mot varann, sen drar du dem över håret, dock inte nära botten.

Haha, tycker det är sjukt balla att se din avartar meda du skriver om plattänger och värmeskydd, jag ser henne framför mig när hon sitter och försöker göra sig snygg...

• Bong

Haha! Mitt hår är rysligt likt hennes, fast mer lockar! Typ...

Tack för tipset! *viskar* Tror jag använt dropparna i torrt hår... Antagligen därför det blir fett.
    Ska inköpa en stycken Biosilk imorrn.

• Nathalie009

What, ÄR BIOSILK värmeskydd också?!?! Jag har ju det hemma, men köpte anant värmeskydd för jag inte trodde det var de? :S

• Nathalie009

Står iof inget på flaskan om att d är det.. Men iaf, jag har Wella Iron spray lr vad den heter, den är bra! :)

• Ella 77

Tigi Catwalk har gymma värmeskyddande produkter!

Svar på tråden Bästa "plattångs sprayen"