• Solen73

Bästa babyskyddet enligt dig!

Ska köpa ett nytt babyskydd till nya bebisen men vet inte riktigt vilken jag ska välja. Har en sen tidigare men den är alldeles för tung och bred och saknar en bas.

Vill gärna så klart att den ska vara lätt och smidig att bära. Barnet ska sitta skönt!

Har ni några tips på vilken jag ska välja av alla modellerna????

• Svar på tråden Bästa babyskyddet enligt dig!
  • Lantani

den är rätt tung bara, men jag tyckte inte det skillde jättemycket på vilkten mellan den och brio primo, som jag tyckte kändes rätt liten

• Söta Nasse

Vi har nu en brio primo med bas. Tycker att den har varit väldigt smidig och lätt att hantera ut och in i bilen mm.,
    Men nu är det dags att sälja den och försöka hitta en stor bilbarnstol. Kommer att sakna primon

♥ Renovering för hela slanten ♥
  • Mumma 80

Vi hade en autobaby II från Acta Graco och den fungerade bra. Tyvärr inte jätteliten och smidig...

Men oavsett vilket märke ni väljer så rekommenderar jag starkt att köpa en stol med bas! Vilken underbar uppfinning. Förstår inte hur jag klarade mig utan det med första barnet!

• Solen73
    Söta Nasse skrev 2009-04-29 06:58:52 följande:
    Vi har nu en brio primo med bas. Tycker att den har varit väldigt smidig och lätt att hantera ut och in i bilen mm.,Men nu är det dags att sälja den och försöka hitta en stor bilbarnstol. Kommer att sakna primon
    ja men då kan jag rekommendera Britax Hi-way! Den är bra!! {#lang_emotions_smile}
  • Solen73
    Mumma 80 skrev 2009-04-29 07:01:22 följande:
    Vi hade en autobaby II från Acta Graco och den fungerade bra. Tyvärr inte jätteliten och smidig...Men oavsett vilket märke ni väljer så rekommenderar jag starkt att köpa en stol med bas! Vilken underbar uppfinning. Förstår inte hur jag klarade mig utan det med första barnet!
    vi insåg också rätt snabbt att det var ju jättebökigt att hålla på med bilbälten upp, över och under och gud vet allt varje gång. Så nu är det bara en stol med bas vi tittar på! Gud så skönt!
  • Söta Nasse
    Solen73 skrev 2009-04-29 07:02:29 följande:
    ja men då kan jag rekommendera Britax Hi-way! Den är bra!!
    Okej. ska kika på den. Till stora sonen har vi en britax freeway.
    Kikade på multi tec men den satt inge bra i bilen.
    ♥ Renovering för hela slanten ♥
  • Zirup

Vi valde mellan BeSafe och MaxiCosi eftersom dom båda är kompatibla med vår barnvagn. Vi fastnade just för MaxiCosin eftersom den var betydligt lättare att bära. Har aldrig ångrat det valet: med bas är den oerhört enkel att klicka i och är testvinnare i många säkerhetstest (var när vi köpte iallafall). Den är också ergonomisk de gångerna man bär barnet i bilstolen, det är en fördel enligt mig. Det börjar bli dags för oss att byta till barnstol och det känns lite bitterljuvt sådär.

• LitenIsa

Vi har haft Emmaljungas First Class till våra två barn. Lilltjejen använder den ännu. Har varit supernöjda, tycker de sitter så ombonat och mysigt i den ända från start. Finns med bas men vi har haft utan bas och klarat oss bra ändå .

Svar på tråden Bästa babyskyddet enligt dig!