• Poetwing

Är det normalt att symptomen kommer och går????

Nu är jag i vecka 6+7. Känner mig piggare både igår och idag mot tidigare och mindre illamående. Ömheten i brösten är fortfarande kvar. Men jag är SÅ OROLIG för att det ska vara missfall på gång. Är det vanligt att symptomen kommer och går???

• Svar på tråden Är det normalt att symptomen kommer och går????
  • Majan78

Ja, symtomen kommer och går - allt för att man ska hinna bli supernojig!! Visst är det lite lustigt att man verkligen önskar att man ska må dåligt...

♥ Go´ungen ska bli storebror! ♥
  • Poetwing

JA! Det är konstigt att man längtar efter illamåendet nästan. Jag är så himla orolig för att det känns bättre de här dagarna och tänker att "jaha, det var den graviditeten" och sörjer nästan på förhand. :(

• lottie88

ja känner precis likadant men min illamående e fortfarande kvar ibland.. men brösten har slutat värka lite.. blev med orolig.. är i vecka 7+0 idag..

• Poetwing

Jag gjorde ett VUL idag för jag stod inte ut med oron utan åkte till gynakuten. Det syntes tydligt ett litet hjärta som slog där inne och embryot är 9 mm stort, vilket tydligen är precis enligt deras tabeller när man är i vecka 6+6 som jag är :D Kanske du också kan få till ett VUL, lottie88? Läkaren sa att hormonhalten pendlar i kroppen och att symptomen kan komma och gå...

• lottie88

jo jag ska boka ett. ska till min dibatessköterska imorrn och se om hon kan fixa det.. har ju diabetes så dom ska väl fixa sånt antar jag.

• FridaoSimon

jättevanligt att symptomen kommer och går... ibland ganska långa uppehåll även i första trimestern... jag hade det så och nu är jag i v.21 med symptom som kommer och går... du behöver inte oroa dg!

• Poetwing

Nu sitter jag här igen, i v 8+1, och symptomen är lite bättre idag. Blir lite orolig igen....hoppas det är normalt att det går upp och ner...?

• Shieva

Jaaa, vad skönt! Jag mår illa igen efter att ha varit helt symtomfri i 4 dagar!

Har börjat tro att det var ett ma igen, men nu är hoppet tillbaka. Är i v 6 och längtar till vul nästa vecka för att veta säkert.

• Labolinn

ÅH, vad jag älskar er för att ni skriver det här!! Precis detta har hänt mig. Från en dag till en annan är både illamående, svullna bröst och Den Stora Hungern borta och man blir ju så jäkla nojig! Så går man in här och läser precis det man vill se.

Puss på er för det!

• Sommarljus

Håller helt med! Gud vad man känner efter alltså... Man borde inte känna så mycket utan bara ta det kallt, men det är inte så lätt..

• Shieva

Skönt att höra att andra också har symtom som kommer och går.

Så här olika har mina graviditeter varit....

Storasyster = Illamånde och yrsel konstant i 24 veckor. Kunde knappt jobba...

2a, ma. Upptäcktes i v11 och alla symtom hade försvunnit tidigt. Kanske v6...

Lillasyster= lite illamående till v8 och sedan inga symtom alls resten av grav.

4e, lite illamående på kvällen, lite yrsel. Kommer och går ...

• Mrs J

Är i vecka 6. Jag känner igen mig så mycket. I fredags var jag illamående hela dagen och tänkte att nu kommer illamåendet....för att sedan försvinna...möjligtvis svagt svagt illamående igår o idag...
    Supernojig för att gravidhormonerna börjar att försvinna men hoppas att allt är som det ska. Ska också göra VUL om 1 1/2 vecka. Längtar såå dit.
    Kram

• Billabong

Ja, det går upp och ner hela graviditeten.

Pass på för de ökända "Spökveckorna" som tar vid efter att den förlamande tröttheten, molvärken och/eller illamåendet går över (OM man öht mår illa eller har ngt agv det andra) kring vecka 12 eller så fram till RUL kring vecka 18. Där är en period när många tror att de inte är gravida längre. Bra att känna till i förväg.

• MeeWe

ÅÅÅå då är jag inte ensam, känner mig piggare och inte lika illamående (som startade för ca 1 vecka sen) igår och idag och blir så jäkla nojjig att något är fel!!! Men då är det alltså normalt att symptomen kommer och går lite?? går in i vecka 8 imorgon (6+6) idag.

• saltflingan

Herregud ja! Hela första trimestern pendlade symptomen! Nu när jag gått in i andra trimestern är det bara tröttheten som är kvar. Eller ja, den kom egentligen först nu. Men i övrigt så mår jag precis som normalt och tycker det är jätteskönt. Det jag väntar på nu är att få mage och börja känna Günter sparka. Är inte ett dugg orolig, det la jag på hyllan omkring v 10 för då orkade jag inte lägga energi på det längre. Sen dess njuter jag istället av livet och att vara gravid.

• chleome

Å så skönt. Jag känner mig så enormt smal idag och piggare än vad jag har varit sen jag blev gravid. Lite illamående men inte alls mycket. Äter och dricker inte alls lika mycket heller och är piggare än vad jag har varit. Brösten ömmar fortfarande dock. Är i vecka sju nu (6+2 eller 6 + 0 beroende på hur man räknar om man har 30 dagars menscykel)

• MeeWe

Ja, det är väl bara att konstatera, om alla känner att symptomen kommer och går måste det ju vara normalt! *intalar mig själv* hehe!

• frk lorelei

En sådan här tråd behöver jag just nu...

Vaknade i natt och konstaterade att bröstne inte ömmar längre, att jag kunde vända mig i sängen hur jag ville. Det har inte hänt på jättelänge, då de började göra ont redan vid behandlingen före vårt ivf. Jag är i v 7 och hittills har brösten gjort ont, jag har mått illa och det har molat lite. Tycker att jag är tröttare på kvällarna också.
    Plötsligt de senaste dagarna har det molat väldigt mycket istället. inte gjort ont, men ett konstant obehag. Och så det här nu då.... att brösten inte gör ont längre. Jag mår dock illa, men det tror jag nu beror på att jag inte sovit ordentligt och att jag var hungrig o nu ätit.
    Jag vet inte vad jag ska tro. Har ul om en vecka men orkar jag gå med det här tills dess. Det känns som att det inte fungerat. Jag har inte blödit något alls!

Svar på tråden Är det normalt att symptomen kommer och går????