• lilla fru snigel

Hur tvättar jag Emmaljungas åkpåse?

Jag ska tvätta Emmaljungas originalåkpåse inför försäljning. Ser i tvättråden att det är handtvätt på den... :( Hur har ni gjort, tvättat på handtvättsprogrammet i maskin eller för hand helt och hållet?
    Vet ju flera som kör klädslarna till vagnarna i maskin så då undrar jag varför det inte skulle kunna funka på en åkpåse?

• Svar på tråden Hur tvättar jag Emmaljungas åkpåse?
  • Nyfiken gul

om det finns handtvättprogram i maskinen så kör på det. Om det inte finns något sådant funkar ylletvätt lika bra.

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • lilla fru snigel

Nyfiken gul skrev 2009-04-29 09:51:27 följande:

om det finns handtvättprogram i maskinen så kör på det. Om det inte finns något sådant funkar ylletvätt lika bra.
    Tack för svar. Var nog så jag tänkte men ville bolla tanken lite innan jag vågar mig på det...
  • Lilla Lotta

Jag har tvättat klädseln till min emmaljunga ett flertal gåner (kanske 3). Tvättar på 30 grader utan tvättmedel, fugerar väldigt bra.

• helenasthlm

Fråga återförsäljaren om du är osäker.

• lilla fru snigel

Jag tvättade den i tvättmaskin på 30 grader och så handtvättsprogrammet. Jag sänkte centifugeringen till 700 varv också. Använde kulörtvättmedel och inget sköljmedel och det har gått alldeles utmärkt. Åkpåsen är precis lika fin som innan tvätt.

Tack för tips.

Svar på tråden Hur tvättar jag Emmaljungas åkpåse?