• Anonym (Susan)

Riktigt i skiten. Behöver smslån NU!

Nu sitter jag verkligen i skiten och behöver hjälp av er här inne!
    Jag MÅSTE skaffa fram 2000:- idag och då får det bli genom smslån eller liknande.
    Jag har skulder så det måste ju vara någonstans där dom ändå godkänner trots skulder, någon som vet vart jag kan vända mig?

Situationen är att jag nu bor i 2:a hand och det fattas 2000:- till hyran, jag har inget och sälja och jag har redan frågat alla som finns och fråga.
    Jag jobbar både dag och kväll men tyvärr så är det innestående lön och det finns ingen chans att jag kan få ut dom tidigare än i maj, har varit arbetslös sen i dec så därför hade jag ingen lön och luta mig på denna månaden!
    Jag skulle låna av en vän som skulle gjort överföringen förra veckan men jag har inte brytt mig om att kolla kontot för pengarna där skulle jag inte röra förren idag när hyran skulle betalas och pengarna finns inte :(, skickade sms till vännen och frågade om pengarna var dragna från hans konto och kanske hamnat fel men får då svaret att han fått ett saftig räkning och hade därför inte fört över och han kunde inte göra det heller.
    Vi har pratat VARJE dag sen jag skickade kontonr till honom och han har inte ens nämnt att han inte skulle låna ut, och det var han som ERBJÖD sig från första början!
    Soc är inget alterntiv då dom inte kan hjälpa mig nu på direkten och dom bollar ärrendet fram och tillbaka mellan min gamla och nya kommun.

SNÄLLA SHJÄLP MIG, VART VÄNDER JAG MIG?

• Svar på tråden Riktigt i skiten. Behöver smslån NU!
  • Anonym

Har du bara en vän? Ring en släkting, andra vänner eller din hyresvärd och förklara läget. Personen kanske kan låta dig betala in pengarna nästa månad om du betalar det du kan?

Om du är med i facket så brukar det finnas medlemslån som har bra ränta där man kan få låna några tusen på kortare tid.

Om du kan få ett annat lån kan du ju i alla fall ringa till hyresvärden och säga att du blir lite sen med delar av hyran.

• sasssyy

SMS-lån är ju att sätta dig ännu mer i skiten.

Ring din hyresvärd och förklara situationen, det är det enklaste och bästa sättet för att inte hamna i ett ekorrhjul av skulder och jobbiga månader.

När du sen får din innestående lön så skickar du in allt och skickar en blomma till hyresvärden

• Anonym (Susan)
    sasssyy skrev 2009-04-29 12:54:13 följande:
    SMS-lån är ju att sätta dig ännu mer i skiten.Ring din hyresvärd och förklara situationen, det är det enklaste och bästa sättet för att inte hamna i ett ekorrhjul av skulder och jobbiga månader.När du sen får din innestående lön så skickar du in allt och skickar en blomma till hyresvärden
    Jag har redan pratat med den jag hyr utav och tyvärr, hon har heller inga pengar och lägga ut för hyran. Hon hyr ut denna lägenheten pga att hon är arbetslös och hon har knappt så hon kan köpa mat. Och den hyresvärden vi har här går inte med på att vänta på pengarna, har redan provat båda alternativen!
  • Anonym (Susan)
    Anonym skrev 2009-04-29 12:53:37 följande:
    Har du bara en vän? Ring en släkting, andra vänner eller din hyresvärd och förklara läget. Personen kanske kan låta dig betala in pengarna nästa månad om du betalar det du kan? Om du är med i facket så brukar det finnas medlemslån som har bra ränta där man kan få låna några tusen på kortare tid. Om du kan få ett annat lån kan du ju i alla fall ringa till hyresvärden och säga att du blir lite sen med delar av hyran.
    Jag har redan ringt precis ALLA i min telefonlista som har jobb men antingen så har dom blivit uppsagda pga konjekturen eller så måste dom betala tillbaka på skatten så ingen kan hjälpa mig! Därför vände jag mig hit, jag har redan försökt ALLA andra alternativ!
  • Anonym

Jag sitter i samma sitts,och jag undrar åxo om det finns nån som vet något ställe där man kan få låna snabbt trotts skulder!!! SNÄLLA

• Anonym (123)

Har du inga guldsmycken eller något liknande du kan panta då?

• Anniiee

sms lån låter så bra, men det är skit.. massa annat som tillkommer på det som man inte ens tänker på!!!

Tänk efter före du gör något så det inte blir värre.. Ok?

• sasssyy

man får inte låna om man har prick hos KF så är det bara.. det är mest för att skydda dig, men även de som lånar ut så klart.. för om du har en anmärkning där ska du i första hand betala den innan du drar på dig skulder.

Det hjälper ju inte i den sits där du är nu, tror att bästa utvägen ändå är att söka upp soc och be om ett återbetalningsunderstöd, dvs "lån" (även om de inte vill kalla det för det) som du lämnar en fullmakt till soc så att de tar tillbaka när din lön kommer.

• Anonym

Men om du inte betalar så blir hon ju skyldig att betala ändå, det spelar ingen roll om hon har pengar eller inte. Tycker det verkar väldigt konstigt att hyresvärden inte kan vänta med 2000 av hyran denna månad om du vet att du får pengar nästa månad.

Varför startade du tråden? Vill du ha en välsignelse om att det är ok att ta sms-lån? Jag tycker fortfarande inte det är ok, men om du inte har en enda vän eller släkting i hela världen som kan låna dig lite pengar, inget förskott på din lön, inte en enda krona på kontot, inte en enda sak du kan sälja, ingen vill hjälpa dig, ja då finns det ju inget annat du kan göra. Men jag tycker det verkar otroligt att det inte finns en enda sak du kan sälja eller en enda person som kan hjälpa dig....

Anonym (Susan) skrev 2009-04-29 13:00:22 följande:

Jag har redan pratat med den jag hyr utav och tyvärr, hon har heller inga pengar och lägga ut för hyran. Hon hyr ut denna lägenheten pga att hon är arbetslös och hon har knappt så hon kan köpa mat. Och den hyresvärden vi har här går inte med på att vänta på pengarna, har redan provat båda alternativen!
  • hella82

ta ALDRIG smslån! fy så avskräckt jag blivit efter att ha sett lyxfällan!! ring hyresvärdfen och förklara läget, ring även soc och berätta hur det ligger till, att du behöver pengar NU! ring ALLA du känner och be om hjälp! du kanske kan pussla ihop 2000kr, typ låna 100kr av nån, 500kr av nån...

Svar på tråden Riktigt i skiten. Behöver smslån NU!