• MsLili

Lättskrämd bebis???

Min bebis är 4½ månader. Han är verkligen "social" skrattar, ler och jollrar för fullt. Tycker om när både nära o främlingar pratar o håller om honom.

Men han är lättskrämd. Ibland räcker det med att man säger något, skrattar eller bara tittar på honon så rycker han till o till och med gråter hejdlöst.
    Svårt o förklara situationen, men undrar om någon känner igen situationen??

• Svar på tråden Lättskrämd bebis???
  • Lantani

Så var sonen också, men bara fram tills han var 3 månader ungefär. Han kan fortfarande bli rädd, men inte alls så som innan.

• Jesster

Sonen var livrädd för plötsliga ljud länge, speciellt prassliga ljud som en vindjacka eller plastpåse. Började gråta hysteriskt varje gång vilket gjorde att vi aldrig åkte på kalas när han var liten för där vimlade ju av plastpåsar och presentpapper

Dammsugaren var ingen höjdare heller. Nu är han över 2 år och har kommit ifrån det.

Den som söker han finner - www.google.se
  • TheMother

Vår son var också väldigt känslig för plötsliga ljud, tror han slutade vara det runt 5-6 månaders ålder.

• Lottie2008

Vår lilla son är också väldigt rädd för plötsliga ljud. Han är 4 månader. Oftst mer rädd när han är trött. Jag tror inte att det är ngt. konstigt alls. Det är mkt. de ska lära sig. Han är väldigt trygg och social för övrigt.

• Felicia34

Min dotter likadan, är snart 7 mån. Helt trygg, glad och social f ö men plötsliga ljud kan hon bli jätterädd för. T ex att ngn nyser högt, hostar högt eller skrattar högt.

• Ittan

Min bebis är 3 månader och också otroligt lättskrämd vid vissa läge, speciellt vid trötthet. Hur har det gått för era barn? Lika lättskrämda eller det blev bättre och när i så fall?

Svar på tråden Lättskrämd bebis???