Hur gör man sin egen logga?
Jag behöver göra en egen logga, men är helt lost på hur man gör. Är det nån som kan hjälpa mig och tala om vad jag behöver?! Behöver jag nåt speciellt program osv...
Hjälp mig, jag är desperat!
Jag behöver göra en egen logga, men är helt lost på hur man gör. Är det nån som kan hjälpa mig och tala om vad jag behöver?! Behöver jag nåt speciellt program osv...
Hjälp mig, jag är desperat!
Personligen hade jag gjort den i Photoshop.
Som sagt: jag är helt borta på dom här områdena Är photoshop nåt program man kan ladda ner? Är det svårt att göra saker i photoshop?
Ursäkta dumma frågor *skäms*
Det beror ju förstås lite på vad du ska ha loggan till... Men om det är typ till ett företag där du kan komma tänkas använda den i flera olika sammanhang (tex i annonser och broschyrer, på skyltar osv) så är helt klart ett vektorbaserat program det du ska använda, eftersom du då kan förstora loggan utan att den förlorar i kvalitet. Exempel på ett sådant är Adobe Illustrator. Det är inte helt lätt att använda om man är nybörjare kanske... Du kan ladda ner en provversion av programmet från Adobes hemsida.
Att använda Photoshop (som också finns som testversion på Adobes hemsida) skulle jag inte rekommendera om du inte ska använda loggan endast typ på nätet, men det verkar dumt att begränsa sig till det kanske...
Egentligen skulle jag nog råda dig att vända dig till ett proffs om det nu gäller att du vill göra en logga till ett företag. Det kan du nog se som en god investering!
Photoshop.
Eller papper och penna först och främst.
Du har en idé om hur och varför du behöver den, loggan?
Leta bilder, kombinera med en text - företagsnamn? Något som passar med det den är "för".
Annars kan www.webbia.se hjälpa dig, hon är bra!
Jag arbetar med barn och vi ska ha en logga på en slags tidning vi gör tillsammans med barnen. Så det är mest lek alltså, det måste fortfarande se bra ut för tidningen ska visas upp men det är inte blodigt allvar. Det ska stå namnet och lite siffror och några enkla figurer, inget foto eller så.
Tack för all hjälp, jag ska titta runt lite och se vad jag hittar. Blir lite lättare nu när jag har lite att gå på
Ok, ja då är det kanske lite överdrivet att hålla på och lära sig ett helt nytt program... Kan du PowerPoint? Du kanske kan pyssla ihop något där i så fall? Inget program direkt för att göra loggor =) men det skulle nog kunna funka i det här fallet... Hur ska ni göra själva tidningen?
Annars kunde en idé vara att rita för hand och sedan scanna in. Det kanske ser lite sådär lekfullt och "barnsligt" ut. Beror kanske på barnens ålder om det passar...
Ja lära ett helt nytt program (om det inte är väldigt enkelt känns lite för mycket
Jag ska som sagt kolla runt lite och diskutera med kollegorna imorgon om hur vi ska göra. Power point kan vara en idé, scanna en annan... Tack för hjälpen
Använde mig av denna guide för att göra en egen logga.
www.skapa-egen-hemsida.se/skapa-gora-egen-logga-fiverr-gratis/
Hoppas det funkar för dig!
Canva!
www.canva.com är sååå lättanvänt.
(Om du har det och kan använda Photoshop är det nog dock ett mer flexibelt alternativ)
Vill du göra sedan bakgrunden av din Canva-bild transparent är det bara att lägga in den i pixlr (www.pixlr.com/editor), klicka på trollstaven och markera dess bakgrund, sedan klicka på delete och spara bilden.
Lycka till