• Niehko

När började du med progesteron vid ET?

Jag har precis gjort ET på EGV i Riga. Läkaren ringde kvällen innan och sa att jag skulle börja med progesteron. Förra gången så började jag med progesteron samma dag som äggplocket gjordes.

Är det någon annan som börjat med progesteron så sent? Eller har läkaren glömt bort det?

Vet inte om vi kan lite på våran läkare, han har missat viktiga saker förr. Är oroliga för att detta gör att vi inte har en chans den här gången...

• Svar på tråden När började du med progesteron vid ET?
  • Samarin74

Jag skulle börja fyra dagar innan återförandet av ägget till mig. Dvs dagen innan äggplocket hos donatorn.

• Dimitra

Jag började direkt efter embryot var insatt. Gjorde bara 2-dagarsodling så det kan ju bero på det.

The Dimitra universe.
  • Blomsteröga

Jag började dagen efter äggplock. Gjorde långtidsodling.

• Niehko

Tack för svar! Det verkar ju vara väldigt individuellt.. kanske vi kan hoppas lite då..

Har fått svar från läkaren att det var en miss från hans sida.. fått en ursäkt.. vad det nu hjälper...

• Bette

Hej,

Jag fick börja på måndagen och återförandet var på torsdagen.

Bette

• Missne

Det verkar vara olika på olika kliniker. på RMC i Linköping börjar man på kvällen samma dag som ÄP men på CvL i U-sala började man inte förrän efter ET. Det bästa borde ju vara direkt efter ÄP eftersom vid normal ÄL så är det ju då man börjar producera progesteron.

• mytrouble

Niehko: Det låter ju som om det blev lite sent och att du skulle börjat åtminstone en dag tidigare (eftersom han medgav att han missat)... Var det 3-dagars embryo? Håller tummarna att det går bra ändå! Du borde väl ha testdag när som helst? Jag gjorde ET 30/4 och har testdag på måndag...

Svar på tråden När började du med progesteron vid ET?