• Anonym (Jätteledsen)

Jag tycker han är en dålig pappa

Jag är så ledsen. Jag tycker min sambo är en sån dålig pappa och jag vet inte vad jag ska göra. Han älskar vår dotter och skulle aldrig göra henne någotting illa, men jag tycker inte han tar ansvar nog som förälder.

Vår tjej är världens mammagris, hon vill nästan aldrig vara hos pappa. Hon slår gärna bort pappa när jag är med och skriker åt honom. Det rä så jobbigt. Han blir såklart ledsen med istället för att kämpa för att få en bättre relation ger han bara upp.

Iförrgår skulle jag in i en affär och byta en sak medans han och dottern väntade i bilen, knappt fem minuter hann jag vara i affärn tills han ringde och sa argt åt mig att komma för att hon bara skrek och han kunde inte göra någotting. han känns lixom så tappad. Det rä väl bara att knäppa upp henne från stolen och ta ut henne och försöka lugna henne. han sa att han försök med att hon inte ville. men det han inte fattar är att hon trotsar med mig med, men jag ger inte bara upp, herregud jag är ju förälder och hon måste vara trygg med mig och veta att jag finns där även när hon blir trotsig. 

Igår åkte vi för att veckohandla, det blir alltid samma problem. Hon vill inte sitta i kundvagnen och han får henne inte att sitta där. Han blir då tjurig och väldigt passiv och jag får försöka hjälpa dem fastän det är mellan dem. han kör vagnen medans jag plockar ner mat i vagnen. han hjälper aldrig till med sånt men jag ska minsann hjälpa honom när han blir tjurig för att hon trotsar. jag ville bara gråta för dte var totalt kaos i affären. Det jobbigaste var inet att hon inte ville vara still, utan att han var tjurig och passiv. det rä det jag blir ledsen över, han ska ju lixom föreställa sig vuxen men beteer sig lika illa som en treåring själv!

Så i bilen hem sa jag att han och hon behöver egen tid tillsammans utan mig då de får åka iväg och hitta på något själva, vad de vill. Han sa något i still med: Säkert men nedelåtande ton. Då blev jag så ledsen. Hur kan man inte vilja ta vara på sin realation med sin dotter? När han märkte att jag blev ledsen, då ändrade han sig.

Åh vad jag är trött på det här livet. jag vill vara en bra mamma men han förstör hela tiden med sitt beteende.

Han är skitdålig på att kommunicera med vår dotter, det tror jag är en av anledningarna att hon trotsar mer hos honom. Han lyssnar ju inte till henne när hon vill något, det är klart man blir arg då. Så tycker jag han är så snabb på att skälla på henne. han jobbar heltid så när han kommer hem ska han ju inte hålla på att skälla när hon gör något hon inte får, det är väl bättre att man gör nåt roligt istället.

Jag är så ledsen, vad ska jag göra?

• Svar på tråden Jag tycker han är en dålig pappa
  • Anonym

Har du säppt in honom från början? Har han fått gjort saker på sitt sätt utan att du lagt dig i? När ska han vara föräldraledig? Är det inte bättre att du åker hemifrån och låter dem vara hemma?
    Det är ju inte hans fel att barnet är mammigt, och det kan vara jobbigt för honom.

• Phlippan87

att ett barn är mammigt beror ju oftast på att hon tillåts vara det... Och har han inte fått vara inblandad ordentligt från början så är det ju inte konstigt att han är tafatt...
    låt honom vara ensam med dottern i hemmamiljö, och stäng av din telefon eller liknande. Så han får chansen samtidigt som han måste göra det

• Anonym (Jätteledsen)

Jag har släppt in honom från början. Det är han som inte är engagerad. Jag får jämt tjata på honom för att något ska hända.

Vår dotter är tre år och går på dagis. Jag har avrit arbetslös så han har inet kunnat vara föräldraledig.

ja men vart fan ska jag åka då? jag har inget körkort och ingen att vara med. och han jobbar heltid och vill vara ifred när han kommer hem.

men vad tror du jag tycker då? det rä därför jag skriver! jag får en otroligt press över mig eftersom det rä bara jag som gäller typ hela tiden, jag känner att jag snart går in i väggen! 

• Anonym (Jätteledsen)

vad ni är elaka här!!!!!! jag låter de vara ifred, förstår ni inte. det är ju han som slänger henne till mig när hon inte vill och han går ifrån. jag säger jämt åt honom att gå ut med henen själv men han vill inte. jag frågar om hon får följa med när han ska handla men han tycker bättre om att gå själv. 

måste jag tillläga att när hon ramlar och slår sig så går han aldrig fram och tar up henne utan står passivt och väntar på att jag gör det. 

det rä han som skapar avståndet eftersom han inte egnagerar sig eller vill. 

• Phlippan87

som sagt, är dottern mammig så är det där du måste börja... har det funkat att ha henne på dagis så funkar det ju utmärkt att hon inte hela tiden är med dig.. och ytterligare en oerhört viktig sak, som någon alltid återkommer till: prata med honom... hade jag inte valt att prata ut med min sambo så hade jag nu suttit ensam och gravid istället för att leva med den jag älskar... så prata med honom, du kan ju faktiskt kräva att han lyssnar eftersom ni lever tillsammans och har ett gemensamt ansvar

• Phlippan87

Anonym (Jätteledsen) skrev 2009-04-30 09:07:18 följande:

vad ni är elaka här!!!!!! jag låter de vara ifred, förstår ni inte. det är ju han som slänger henne till mig när hon inte vill och han går ifrån. jag säger jämt åt honom att gå ut med henen själv men han vill inte. jag frågar om hon får följa med när han ska handla men han tycker bättre om att gå själv.  måste jag tillläga att när hon ramlar och slår sig så går han aldrig fram och tar up henne utan står passivt och väntar på att jag gör det.  det rä han som skapar avståndet eftersom han inte egnagerar sig eller vill. 
    men då kanske det är något som är fel?! prata med honom.. han kanske känner det som att du är lite av en hönsmamma? att han gör fel om han gör något osv
  • Anonym (Jätteledsen)

men jag pratar med honom varje dag, men han lyssnar inte, hur jag än lägger fram det.

det är inte mig det är fel på. jag ger de utrymme hela tiden. som igår när vi kom hem, då sa jag att det är väl bra om du leker med henne på rummet medans jag gör mat så ni får ha lite kul ihop. jag peppar honom till att ha kul och umgås själv med henne. men han är som sagt inte lika engagerad. jag försöker och försöker. jag är inte hemma jämt om ni tror det!!! jag arbetar jag med. ochjag umgås med kompisar och har ridning en gång i veckan så de har got om egen tid.

varför är dte mitt fel att hon är mammig? jag trivs ju inte ens med situtaionen!!!!!!!

• Anonym

Man är inte elak för att man ser problemet ur en annan synvinkel.

Det finns väl masor du kan ge dig iväg på så att de får tid hemma? Träna, vänner, fika, handla, shoppa, jobba, plugga osv osv osv

• Anonym (Jätteledsen)

och jag är ingen hönsmamma, jag står aldrig med pekfingret. jag låter ju dem vara ifred när de är med varandra!!!!!!!!!och när jag är iväg ringer jag aldrig hem utan låter dem vara ifred.

fan vad dömande du är, du känner inte ens mig!

• Anonym

Anonym (Jätteledsen) skrev 2009-04-30 09:15:32 följande:

och jag är ingen hönsmamma, jag står aldrig med pekfingret. jag låter ju dem vara ifred när de är med varandra!!!!!!!!!och när jag är iväg ringer jag aldrig hem utan låter dem vara ifred.fan vad dömande du är, du känner inte ens mig!
    Det är ingen som dömmer dig, du reagear väldigt starkt helt i onödan.

Du kanske inte ska säga till honom att han ska vara med dottern och vad de ska göra?
    Hur ofta är de själv?
Svar på tråden Jag tycker han är en dålig pappa