• Teeeeess

Valborgsmat?

Vad kan man laga till sambon idag så han blir lite glad? Vi har varken tid eller plats åt att grilla idag, så vad kan man laga som är både gott, uppskattat och lätt?

Kan ju påpeka att sambon har lite svårt för vissa grönsaker :P Det mesta med andra ord, haha!

• Svar på tråden Valborgsmat?
  • Pumpkin

Typiskt, jag som tänkte rekommendera grillat - det är ju klassisk valborgsmat

• Teeeeess
    Pumpkin skrev 2009-04-30 10:56:03 följande:
    Jaaa, visst är det! Sambon jobbar till 19.00 idag och sen ska ju han på fotboll (haha) så där finns inte riktigt tid till det idag, tyvärr. Nu när jag är gravid så har jag svårt för vissa maträtter men blir såå sugen på konstiga saker, haha!

Måste hitta något som passar oss båda
  • kalmar brud
    Pumpkin skrev 2009-04-30 10:56:03 följande:
    det är ju eldnings förbud
  • Teeeeess

kalmar brud skrev 2009-04-30 10:57:26 följande:

Jo, men att grilla i trädgården kan väl ingen förbjuda en att göra :P
  • Pumpkin

Inte på vår balkong
  • Teeeeess
    Pumpkin skrev 2009-04-30 11:07:48 följande:
    Inte på vår balkong
    Brukar ju vara det på balkonger annars

Vet du inget lättlagat gott, snabbt recept?
  • Pumpkin
    Teeeeess skrev 2009-04-30 11:09:12 följande:
    Brukar ju vara det på balkonger annars Vet du inget lättlagat gott, snabbt recept?
    Ja om man har riktig grill förstås, men det har inte vi - vi kör med gasolgrill och det är OK på balkongerna i vår förening

Hmm... Grilla i ugn som sagts redan, eller pasta och kyckling med pestosås kanske? Lägg kycklingfiléer i en ugnsform, blanda en sås på creme fraiche, pesto, salt och peppar och häll över kycklingen. Tärna fetaost och strö över och sätt sen in i ugnen - 200°C tills kycklingen är genomstekt. Servera med tagliatelle. Supermumsigt och ganska så enkelt
  • Söta Nasse

finns ingen lag överhuvudtaget att man inte får grilla eller röka på en balkong och om föreningen förbjuder det så begår dem däremot lagbrott... tragiskt men sant

♥ Renovering för hela slanten ♥
  • Trixi8

vart då? inte där jag är iallafall...
  • Teeeeess

Söta Nasse skrev 2009-04-30 11:49:33 följande:

finns ingen lag överhuvudtaget att man inte får grilla eller röka på en balkong och om föreningen förbjuder det så begår dem däremot lagbrott... tragiskt men sant
    Mja, men har men en balkong ovanför sin egen så är det väl inte så passande att grilla på den ^^
  • AmandaaElisabeth

Söta Nasse skrev 2009-04-30 11:49:33 följande:

Vi får ha elgrill på våran balkong. sen har alla här inglasat och dom är aldrig öppna.
    och en elgrill ryker inte så mycket eller luktar!
  • Trixi8

jag jag ska fira valborg är det inte nåt eldningsförbud, är för blött här.

• Teeeeess

Haha, jo men nu var det ju inte detta tråden handlade om!!

• kalmar brud
    Trixi8 skrev 2009-04-30 11:50:51 följande:
    kalmar brud skrev 2009-04-30 10:57:26 följande: vart då? inte där jag är iallafall...
    här i kalmar där jag bor blir det ingen brasa eller någonting för att det är så torrt har inte regnat på 1 månad och det blåser idag
  • Trixi8

kalmar brud skrev 2009-04-30 11:58:56 följande:

här i kalmar där jag bor blir det ingen brasa eller någonting för att det är så torrt har inte regnat på 1 månad och det blåser idag
    här är det blött och regnit så inget eldningsförbud.
Svar på tråden Valborgsmat?