• xenaa

Om man fått någon annans post...

Alltså fick hem ett brev idag i min brevlåda som har ett kvinnligt namn och min adress. Det är itne mitt namn, och jag har sökt personen på gulasidorna.se och hitta.se
    Men hon finns inte. Tänkte om hon bodde på området och brevet har hamnat fel. men grejen är att det står exakt min adress men ett helt annat namn.

En liten lucka på vänstra sida så står det paketleverans från citylook.

Hur går man med brevet då? Vem kontaktar man för att människan får brevet OM nu människan finns.

• Svar på tråden Om man fått någon annans post...
  • Anonym

du väntar inte från citylook? kanske skrivit fel namn? jag hade nog ringt till posten annars så de fått tillbax o kanske gett de till rätt dam.

• sasssyy

lägg det på brevlådan men kryssa över namnet och skriv "adressaten okänd".

Alternativt kontakta de där Citylook om du finner dem och tala om läget

• xenaa

Nej jag vet inte ens vad det är för något.

Lite läskigt tycker jag det är...

• Anonym

Precis som Sasssy säger så ska du skicka tillbaka brevet. Du ska INTE öppna det eftersom det är olagligt.
    Det är inte heller ditt ansvar att brevet kommer fram till rätt person, utan du ska endast se till att det kommer tillbaka till posten.

• sasssyy

citylook är ett postorderföretag för lite...hmm tantigare grejer skulle jag vilja påstå.. tyckte jag kände igen det och jag var inne hos dem för något år sedan när jag skulle beställa termosockar till sambon.

tycker du kan posta brevet om du inte vill engagera dig.. annars kan du ringa dem på 0325 500 09

• xenaa

Jag ringde företaget och hon frågade om mitt personnummer gav bara de första 6 siffrorna och hon sa att den personen som har beställt inte har mitt personnr. Men MIN adress. Har som sagt kolla på nätet människan verka inte finnas.
    Men varför ge min adress.

Hon verka tro att det är någon som skojar och beställer så där. Men kul om det är JAG som drabbas av skiten.
    men eftersom de inte var mitt personnr så är de lungt.

Ska lämna de i brevlådan igen då. Usch lite läskigt är de än..

• sasssyy

händer det igen ska du polisanmäla det. För sånt "skoj" är faktiskt olagligt

• Anonym (OBS!!!!!)

Eniro och sådan sidor har inte adresser till dem som har hemligt nr.
    Jag är en utav dem, finns andra sidor på nätet som man kan kolla upp folk på men det brukar kosta.

Man sätter ett kryss över texten och lägger det på brevlådan.. Sen brukar de lös sig. Har hänt mig att jag fick brev till andra som hade flyttat utomlands till och med

• xenaa
    sasssyy skrev 2009-04-30 12:43:37 följande:
    händer det igen ska du polisanmäla det. För sånt "skoj" är faktiskt olagligt
    japp det ska jag. ja precis det är ju olagligt
  • Anonym

Om personnumret inte stämmer och det handlar om "tantkläder" så har säkert någon äldre kvinna ("tant") skrivit fel adress. Finns det fler hus på din gata kan det ju bara vara en siffra som är fel - jag antar att adressen på kuvertet är maskinskriven och då kan ju ett fel uppstått i tolkningen av kvinnans adress.

Svar på tråden Om man fått någon annans post...