• Fidelis ad urnam

Hur städar du?

Jag tänker städa lägenheten, rejält, känns som att det behövs.

Därför är jag nyfiken på hur du t ex städar ditt vardagsrum eller sovrum när du städar ordentligt, när du storstädar.

I vilken ordning?
    Vad gör du och med vilka medel?

Forgive your enemies, but never, never forget their names
  • Svar på tråden Hur städar du?
  • Linnika

Jag börjar alltid uppifrån å går neråt.. För att när man dammtokar så hamnar ju mycke damm på golvet å då e de ju dumt om man redan dammsugit där.
    Så försöker ja ta ett rum i taget.. Badrummet sist eftersom det oftast är där ja sköljer ur trasor å fyllar skurhinken osv..

=)

ღ Pojkvännen ღ
  • Jesster

Jag plockar bort alla grejer som av någon outgrundlig anledning hamnat precis överallt. Dom brukar hamna på matbordet för senare sortering.

Sedan dammar jag med våt trasa och lite rengöringsmedel (såpa). Efter det skrubbar jag toaletterna med starkare rengöringmedel.

Sedan dammsugs det och sist våttorkas golven.

Den som söker han finner - www.google.se
  • Fidelis ad urnam
    Linnika skrev 2009-04-30 12:36:16 följande:
    Jag börjar alltid uppifrån å går neråt.. För att när man dammtokar så hamnar ju mycke damm på golvet å då e de ju dumt om man redan dammsugit där. Så försöker ja ta ett rum i taget.. Badrummet sist eftersom det oftast är där ja sköljer ur trasor å fyllar skurhinken osv.. =)
    Ett rum i taget är en bra idé, annars får man bara halvfärdiga rum
    Forgive your enemies, but never, never forget their names
  • Linnika
    Fidelis ad urnam skrev 2009-04-30 12:39:46 följande:
    Ett rum i taget är en bra idé, annars får man bara halvfärdiga rum
    Jajjemän, förut var halvfärdiga rum min specialite.. inte särskilt bra eftersom jag aldrig vart klar =)

Kom på att du frågade om medel oxå..medlet jag använder heter Restolene.
    Jag är inte en sån tjej som tycker om att sitta å prata rengöringsmedel.. Men Restolene är fan helt otroligt. Det funkar på allt.. Fönster, väggar, golv, hyllor och (det underbaraste) OLJA!! det tar bort oljefläckar.
    Man kan använda det som motortvätt i en bil.

Men ja vet inte om mankan köpa det vart som helst. Jag köper det via mamma som köper det av en kille på sitt jobb som är återförsäljare av det.

=)
    ღ Pojkvännen ღ
  • Mamma89

så här gör jag

*plockar bort grejor från golvet.. typ leksaker.. kläder o annat som hamnat där
    *sen damtorkar jag med ajax våta torkrasor
    *dammsuger
    *torkar golvet
    *låter golvet torka o sen torkar de igen (med nytt vatten)

tar alltid ett rum i taget annars blir de för mkt på en gång lixom.. :)

• linjes

Jag är överallt när jag städar,börjar i ett rum,hamnar iett annat och vips är jag inne i badrummet
    Dammsuger
    dammar
    torkar golv
    Vädrar rummen ordentligt
    piskar mattorna

Svar på tråden Hur städar du?