• Annah B

vart köper jag klädsel till babykorg?

vart kan jag hitta klädsel till babykorg? den e rätt stor. helst på nätet så klart så slipper jag förflytta mig =)

tacksam för svar omgående.

• Svar på tråden vart köper jag klädsel till babykorg?
  • Zina

jadu, behöver jag med men inte hittat.

hoppas nån har ett svar...

mamma till Emma 0201, Ida 0404, Maja 0505+bf 13/7
  • Larissa

fröken argbigga skrev 2009-05-01 10:29:49 följande:

Har inte heller hittat något. Så nu kommer jag sy själv.
    har också en babykorg men ingen klädsel, hur har du tänkt sy ditt egna? har också funderat på att sy ett eget men vet inte riktigt hur jag ska göra med mått o.s.v.
  • fröken argbigga
    Larissa skrev 2009-05-01 14:25:02 följande:
    fröken argbigga skrev 2009-05-01 10:29:49 följande: har också en babykorg men ingen klädsel, hur har du tänkt sy ditt egna? har också funderat på att sy ett eget men vet inte riktigt hur jag ska göra med mått o.s.v.
    Tror att jag ska ha olika tyg på utsidan och insidan. Kanske nått mjukare typ froteaktigt eller så på insidan och ett bommulstyg på utsidan. Eller så blir det samma bommulstyg hela vägen.

Först klipper jag ut en botten. Syr fast insidans tyg i botten och längsmed skarven så att det blir som en tub med botten på. Gör den lite längre så att den går ned lite över kanten på korgen. Och så syr jag i ett gummiband i fållen så att den hållsfast över kanten. Sen fäster jag yttertyget i innertyget som ligger över kanten på korgen. På korgens insida, under klädseln altså, lägger jag tunn skumgummi. 
    Vet inte om det behövs någon botten eftersom man lägger madrassen på så skulle det kanske räcka med att göra innertyget lite längre bara och lägga på madrassen?

Måtten tar jag bara från korgen och lägger på lite extra så att klädseln inte krymper när man tvättar den. Vad tänkte du var svårt med måtten? 
  • Zina

Låter så otroligt enkelt att sy, har en symaskin som är typ 30år o tuggar tråd så vet inte om jag lust att bege mig in i den djungeln ännu.

Min korg köpte jag begagnad på blocket o den är på stativ o i rotting. Vi har köpt färg för att måla den vit.

Sett korgar som är vita med ett spjälskydd i o inget överdrag så att säga....funderar på att göra det istället för klädsel, så enkelt som möjligt. Min bebis är beräknad till juli så jag kör nog med himmelsäng med insektsnät så man kan ha fönstret öppet i sovrummet på kvällar/nätter när det är varmt.

mamma till Emma 0201, Ida 0404, Maja 0505+bf 13/7
Svar på tråden vart köper jag klädsel till babykorg?