• Rockbraud

magsjuka, solsting eller vad är det för fel?!?

Min 9 månaders son kräktes upp frukostgröten igår och har knappt ätit något sen dess. hade även diarre igår. Han är trött och gnällig och fiser väldigt illa!
    Kan det vara magsjuka fast han bara kräktes en gång?
    Eller kan det vara värmen och solen som gör honom så klen?
    Han dricker mkt vatten men det är nästan det enda.

Någon som vet vad det kan vara? Och nått tips på vad jag ska ge honom, han kan ju leva på vatten!

• Svar på tråden magsjuka, solsting eller vad är det för fel?!?
  • Stargirl

Inte är det värmen. Det är väl inte så varmt heller? Magsjuka låter det som.
    Hade han varit ute en hel dag på stranden och på kvällen kräkit så kunde man ju spekulera i solsting men inte om han kräker på morgonen.

*~Två blåbär och ett lingon~*
  • viseversa

Man kan leva väldigt länge på vatten. Min dotter drack e ndast vatten i en vecka när hon var sjuk. Men jag förstår att du känner dig orolig. tycker han inte om fruktpure? Det finns ju burkar med yoghurt och frukt för små barn. det är ju iallafall något.

• Joje

Det är nog en liten släng av magsjuka... Kan han ha fått i sig något, ätit något ute? Är han förkyld? Barn kan ju kräkas av andra anledningar än magsjuka.

Min son levde på vatten och majskrokar efter hans magsjuka i vintras... Prova med lite plockmat, potatis, ris, kokt fisk, morötter... mat som är snällt mot magen. Han äter det han vill ha.

♥ Mamma till ♂ 17 april 2007 & ♀ 12 juli 2008 ♥
Svar på tråden magsjuka, solsting eller vad är det för fel?!?