Vi som fått + kring 1:a maj
så har det hänt. Ett +
efter 2 år och på första IVF-försöket.
Tänkte vi kunde samlas här för att utbyta tankar...än kan jag inte fatta att det är sant.
så har det hänt. Ett +
efter 2 år och på första IVF-försöket.
Tänkte vi kunde samlas här för att utbyta tankar...än kan jag inte fatta att det är sant.
Jag hänger på!
Får jag oxå vara med?? Plussade i dag .
Grattis till er båda !
Grattis. Doa jag känner ien dig från en annan tråd. Är det Sahlgrenska?
Kul med folk i samma fas.
Är det någon av er som tar Crinonegel istället för vagiatorer?
Känner ni av något än?
Nu såg jag Doa. Du var med i "andra ruvare?"
Nina, vad är din historia?
Jag har gjort min första ivf och det pga endo.
Jag plussade idag på mitt 5:e FET,var sista ägget, var mer eller mindre inställd på att få göra ett nytt färskförsök. Har innan jag jag gick över till IVF gjort flera hormon stimuleringar,pga av min PCO.
Har varit gravid tre gånger tidigre,men det har tyvärr inte gått vägen.
Symtom är det inte så gott om, brösten är större och dom smärtar när man kommer åt dem,det är väl det enda,vet att det är tidigt än,men vill så gärna ha mera symtom
Själva?
Nja, jag har större bröst inte så ömma.
Jag har småblödningar kanske inte något symtom.
Lite mensvärk ibland.
Annars ingenting men det är väldigt tidigt än . 17 dagar efter ET.
Det enda jag känner är lite mensvärk. Har gjort det i ca 1 vecka nu. Nu får vi verkligen hoppas att det går bra för oss alla.
*viskar*
Jag plussade igår på första maj efter vår femte insättning vid IVF. Har haft två missfall tidigare så jag vågar inte riktigt ropa hej ännu, men hänger gärna här med er om det skulle visa sig att det håller.
Grattis till er alla!
Hej på er,
Jag hoppar in här jag med. Plussade på valborg efter ett flertal ivf-försök (har nästan slutat räkna dem vid det här laget....). Har ett missfall i bagaget så jag vågar inte riktigt ta ut något ännu.
Jag mår ganska illa redan faktiskt. Inte så pass att jag kräks som tur är. Annars känner jag inte så mycket.
Är det någon av er som gör ngt särskilt nu när ni är gravida, tex slutat med kaffe eller liknande?? Hur gör ni med träning, någon som är van att träna regelbundet men som nu väljer att ta det lugnt istället?
Hej Eva!
Jag avstår alkohol och koffein och försöker tänka på att få i mig ordentligt med vitaminer, men annars gör jag inget speciellt. Försöker röra på mig utan att träna för hårt, vågar t ex inte gå till gymmet men motionsgår gärna.
Faktum är att jag också har mått rätt illa idag, men tänker att det är inbillning.
Längtar tillbaka till den här rosenskimrande gravidkänslan när man seglade på moln första gången det visade plus på ett graviditetstest (när man var naiv och dum och trodde att ett plus var lika med bebis), nu är det mesta utbytt av oro och den där lätta känslan kommer aldrig mer tillbaka. Det är jobbigt för man vet ju egentligen att det inte är någon idé att oroa sig, det är ju ändå inget vi kan styra över.
Tror det blir extra mycket så bland oss som gjort IVF eftersom vi har lagt ner ÄNNU mer energi innan själva plusset också (än vanliga dödliga).
Men denna gången ska det sitta! Fast och ordentligt i 8 månader till.