• Loppan11

Brun utan sol och amning?

Jag undrar om man kan använda Brun utan sol (BUS) vid amning? Kommer att använda det istället för att exponera mig för mycket sol. På grund av melasma/cloasma.

Någon som vet om det finns parfymfri BUS eller som har testat någon som luktar väldigt lite.

• Svar på tråden Brun utan sol och amning?
  • Pretty Banana

Alla jag testat luktar lite, men det är ju inget som barnet tar skada av. Så länge du inte smetar på krämen på bröstvårtorna så är det helt ok att använda brun utan sol vid amning.

• Loppan11

Tack för det svaret. Någon annan?

• Loppan11
    Loppan11 skrev 2009-04-30 17:40:32 följande:
    Tack för det svaret. Någon annan?
    tänkte då främst på om det var någon som prövat en luktfri..
  • luspudel

Eftersom det är ämnet som gör dig brun som luktar, finns det ingen som inte luktar alls... Däremot är ju sådana svaga BUS bättre då, eftersom det är mindre i dom..

• Loppan11
    luspudel skrev 2009-04-30 17:46:33 följande:
    Eftersom det är ämnet som gör dig brun som luktar, finns det ingen som inte luktar alls... Däremot är ju sådana svaga BUS bättre då, eftersom det är mindre i dom..
    Skumt. Jag har precis för mig att det skulle finnas parfymfria BUS. Vilka märken tänker du på som är svaga?
  • CaCC

Det finns nog parfymfria BUS, men grejen är väl den att det är ämnet som gör att man blir brun som luktar lite i alla fall.

Annars fins det ju de som är "svagare" som typ Dove som är som en bodylotion som ger lite färg.

• luspudel

Jo parfymfria finns säkert (ACOS kanske?), men själva ämnet luktar ju lite grann så det blir ju ändå inte helt luktfritt Fast det kanske du inte menade heller =)

Annars har nog de flesta märken lite svagare BUS, typ Dove, Loreal, ACO, även dyrare märken som Lancome och gänget om du föredrar det

• mina74

Är parfymallergiker så jag använder bara oparfymerad BUS. Jag brukar använda L300 till ansiktet (liten tub på 60 ml, finns på apoteket).
    Till kroppen använder jag Cliniques self-tanning spray (150 ml) som ger ett jättefint jämnt resultat, den sprayen kostar ca 300.

• Loppan11
    mina74 skrev 2009-05-01 08:28:10 följande:
    Är parfymallergiker så jag använder bara oparfymerad BUS. Jag brukar använda L300 till ansiktet (liten tub på 60 ml, finns på apoteket).Till kroppen använder jag Cliniques self-tanning spray (150 ml) som ger ett jättefint jämnt resultat, den sprayen kostar ca 300.
    Så cliniques är luktfri. Det var bra att höra:)
Svar på tråden Brun utan sol och amning?