Behöver ert råd? ni som spolat äggledarna
Fick ni besked om att ni inte fick bli gravida utan skulle vänta en månad??? Jag fick det beskedet.
Känner mig lite besviken eftersom jag har ätit pergotime helt i onödan denna månaden
Fick ni besked om att ni inte fick bli gravida utan skulle vänta en månad??? Jag fick det beskedet.
Känner mig lite besviken eftersom jag har ätit pergotime helt i onödan denna månaden
Nepp, ingen sa något om uppehåll i bebisverkstan när jag spolat äggledarna. Vi körde på som vanligt.
Hm. Såhär står det på Södersjukhusets hemsida:
Att tänka på efter undersökningen
De tre närmaste dagarna efter undersökningen bör du inte:
- Bada badkar eller bassäng, däremot kan du duscha.
- Använda tampong
- Ha samlag
(Det verkar vara vissa skillnader i "svårighetsgrad" mellan HSS (hysterosalpingosonografi) som genomförs med ultraljud+ koksaltlösning och HSG (hysterosalpingografi), som är en röntgenmetod med kontrastvätska.)
Hej, jag gjorde den med ultraljud och de sa inget om att man inte fick försöka bli gravid.
Ops, vi "umgicks" direkt när vi kom hem efter spolningen. Tur att ingenting hände!
Nä..det var bara o köra på..tvärtom så har jag hört att det är ganska många som blir gravida efter en spolning..när man rensat kanalerna lite:o)
Vi fick rådet att inte mysa 2 dygn efteråt om jg minns rätt, men inget om att vänta en månad! Låter konstigt tycker jag!
Jag ringde idag och kollade igen. Anledningen till att man avråder är för att man inte vet hur ett ev foster reagerar på kontrastvätskan som innehåller bla någon mjölksyra. Ja ja, det är väl bara att vänta en månad till nästa försök.. (fick utslag på mitt ägglossningstest är med i clarblues testgrupp.)