• destino

röda kinder????

Dottern har helt röda kinder som om det är solskadat men å fel ställe, lixom väldigt avgränsad område, typ ser mer som ekcem, men det har hon aldrig haft innan???
    Konstigt, jag brukar använda alltid solskydd och hatt på henne, hon är snart 5 år...
    nu smörjde jag med fet salva lite lugnande-naturmedicin, men vi får se.
    Mannen vill till läkare, men jag tror inte de kan hjälpa nåt eller????

• Svar på tråden röda kinder????
  • Nicole

finns jätte bra salvor som antingen apoteks personal kan hjälpa till med om du visar upp dottern som är recept fria, eller läkaren så du får på recept.

har ni ingen bvc eller barnmott som du kan ringa till och se vad de säger? kanske kan få visa upp henne bara en snabbis så kan de ge råd?

lycka till

axel och elwins mamma
  • pigglet

Det finns en sjukdom som ger superröda kinder, den heter Femte sjukan. Det ser precis ut som om de bränt sig, men inget på näsan, och det blev inte heller ett vitt "avtryck" om jag tryckte med ett finger på kinden (om du förstår?).

Kolla på sjukvårdsrådgivningen. Observera OM det är det att gravida bör undvika smittan.

• destino

oj, sjukvårdupplyssning gav mig inget råd, egentligen bara vänta tills på måndag???
    är gravid dessutom v 19

• pigglet

www.sjukvardsradgivningen.se/allakapitel.asp&AllChap=True

Kolla här om det verkar stämma, så vet du lite mer vad det handlar om. Fast det är en supervanlig sjukdom så ger den så lindriga symptom så att man lätt missar den, därför vet de flesta inte om den (inte ens inom sjukvården). OM det verkar stämma för er så bör du kontakta din bm.

Håller tummarna att det är något annat!

• Mika2

Min son fick nyligen en reaktion, troligtvis från solkrämen. Det såg ut som om han bränt sig i solen, men han hade inte varit ute så länge och då med solkräm på. Dagen efter svullnade ansiktet upp. Läkaren sa att det såg ut som ett utslag och vi har nu bytt solkräm. Kan tilläggas att vi använt den solkrämen många gånger utan problem, men enligt läkaren kan sådant här dyka upp plötsligt.

Svar på tråden röda kinder????