• IlsaBlackWidow

Tatuering - Tips på motiv önskas!

Go kväll!

Som rubriken säger så har jag idétorka, har kört fast på något motiv men vill tänka efter ordentligt eftersom det är en stor yta det handlar om.

Det som redan är täckt är överarmar, från knä till armhåla båda sidor, nedre delen av magen och nacken. Det är främst fantasy/skräck och fornnordiska motiv.

Det jag nu söker tips för är ryggen. Jag vill "rätta till" det som sticker fram från sidorna och, om det går, köra över en ful grip på skuldran.

Jag vill nu ha något lite mer kvinnligt men inte klassiskt överfeminint. Det jag fastnat vid är som en silhuett av ängsblomster eller liknande, sugen på något skarpt som inte bara flyter ihop till en grötig massa.

Så, brainstorma loss nu!!

• Svar på tråden Tatuering - Tips på motiv önskas!
  • IlsaBlackWidow

Inspiration infinner sig... men inte för ryggen!

• IlsaBlackWidow

Någon som har det tråkigt en söndageftermiddag?

• IlsaBlackWidow

Bläää ingen med generös fantasi på Flashback heller.

• Ellinor Doolittle

sorry.... det står still...

jag ska själv "märka" mig lagom till 30 års dan och har också ide´torka...

Det blir något på ryggen iaf tänker jag... men vad?

• IlsaBlackWidow

Ellinor Doolittle skrev 2009-05-04 21:07:28 följande:

sorry.... det står still...jag ska själv "märka" mig lagom till 30 års dan och har också ide´torka...Det blir något på ryggen iaf tänker jag... men vad?
    Det är verkligen supersvårt när det är en så pass viktig och stor yta. Jag försöker komma på något som betyder mycket för mig eller göra något symboliskt. Men man snöar ju lätt fast och idéer måste snos eller snickras ihop via andras. :P Jag googlar och samlar bilder nu för att få idéer.

Antingen en helbild, med många detaljer att studera.

Eller något stiliserat eller bara t.ex. löv som placeras på ett estetiskt vis. Haha svårt att förklara.
  • Ellinor Doolittle

löv... tja, vackert.. men jag tänker som så att löv är ju slutet på något... hellre något som växer och är fyllt av liv. Va tror du?

• IlsaBlackWidow

Ellinor Doolittle skrev 2009-05-08 22:06:12 följande:

löv... tja, vackert.. men jag tänker som så att löv är ju slutet på något... hellre något som växer och är fyllt av liv. Va tror du?
    Ja absolut! Haha jag kom på en idé och hittade en del av motivet men så tittade jag på ryggen och insåg att det finns plats. Det får bli något "tråkigt" men vackert.
Svar på tråden Tatuering - Tips på motiv önskas!