• Anonym (mörkchoklad!)

hjälp mår jätte dåligt av mörkchoklad pinsamt

varje gåg jag äter mörkchoklad blir jag liksom "hög" får hjärtklappnig, illamående känns som om jag är berusad ocg kan inte sova. sedan när jag vakanar dagen efter får jag diarre. Ringde giftcentrale men de tog mig inte på allvar de säger att det inte finns nåt fall av att människa kan bli förgiftad av mörkchoklad. Snälla ge mig råd är jätte rädd!!

• Svar på tråden hjälp mår jätte dåligt av mörkchoklad pinsamt
  • Senap

Vad är pinsamt? Du kanske är överkänslig mot kakao - inte helt ovanligt.

My sugar is raw
  • Fru waran

Du tål väl inte det då, har nog inget med förgiftning att göra utan att du inte tål det. Ät inte det då om du mår skit av det.

• Anonym (mörkchoklad!)

ja jag ska alldrig äta det igen men jag är så rädd nu för jag mår verkligen jätte dåligt. har googlat o det är bara hundar o andra djur som blir sjuka inte människan. Behöver jag vara orolig att det är något farligt??? Jag känner mig typ speedad/hög konstig i magen slö, diarre och illamåendel.. får dessutomm högpuls

• Senap
    Anonym (mörkchoklad!) skrev 2009-05-01 07:36:21 följande:
    ja jag ska alldrig äta det igen men jag är så rädd nu för jag mår verkligen jätte dåligt. har googlat o det är bara hundar o andra djur som blir sjuka inte människan. Behöver jag vara orolig att det är något farligt??? Jag känner mig typ speedad/hög konstig i magen slö, diarre och illamåendel.. får dessutomm högpuls
    Allergiska reaktioner är obehagliga. Undvik choklad.
    My sugar is raw
  • Anonym (mörkchoklad!)
    Anonym skrev 2009-05-01 07:36:59 följande:
    Så där blir jag av kaffe.
    Jag blir så oxå av kaffe såå jag har inte vågat dricka elller äta något som innehåller koffien på typ 4 år eller socker, för jag blir likblek darrig och typ hög, känns lite som detta bara det att det känns som om jag inte riktigt hänger med och har lätt känning av huvudvärk och orklöshet , kan inte driccka något pga illamående o magen
  • Anonym (mörkchoklad!)
    Shoegirl skrev 2009-05-01 07:37:53 följande:
    Allergiska reaktioner är obehagliga. Undvik choklad.
    som sagt jag ska aldrig igen utsätta mig för detta , mannen överaska mig med olikamörkchoklad allt från 70-90 % som vi satt o smaka på Typ en choklad provning igår blev rätt så mykt :(
  • Anonym (mörkchoklad!)

Kan jag göra något för att dessa symtom ska försvinna???, jag kåänner mig helt borta

• Anonym

Anonym (mörkchoklad!) skrev 2009-05-01 07:47:41 följande:

Kan jag göra något för att dessa symtom ska försvinna???, jag kåänner mig helt borta
    Ät lite riktig mat och gå och lägg dig. Så där kan jag också bli av mörk choklad. Jag antar att du åt en rejäl bit på fastande mage?
    Inget farligt tror jag, men obehagligt.
  • Anonym

Undvik att äta mörk choklad och kaffe är mitt råd.

Anonym (mörkchoklad!) skrev 2009-05-01 07:47:41 följande:

• miniGrynet

Varför pinsamt?!
    Du tål väl inte mörk choklad helt enkelt, inte värre än så.

Men ta en smörgås och drick lite vatten, och försök vila så du "sover bort" illamåendet.

Och sen äter du inte mörk choklad helt enkelt.

• Anonym (mörkchoklad!)

usch kan inte läögga mig ska jobba snart:( hoppas detta går över snart:(

• Anonym (mörkchoklad!)

jag ska aldrig äta sånt igen:( tack alla för eran svar , tråkigt att jag inte tål det för det är så gott men fyfan att må så här efter åt:(

Svar på tråden hjälp mår jätte dåligt av mörkchoklad pinsamt