• Anonym (istappen)

    Fryser halvt ihjäl på kvällen/natten?

    Varför känns det så, varje kväll nu när jag lägger mig?
    Har alltid haft öppet balkongdörren men nu måste den vara stängd och jag har täcke, filt och strumpor på mig...
    Mår ganska normalt resten av dygnet....dock huvudvärk, som jag aldrig brukar ha..

    Om det vore en förkylning så borde den väl bryta ut nu?

  • Svar på tråden Fryser halvt ihjäl på kvällen/natten?
  • Anonym

    Var inte så säker, en del förkyldningar kan sitta i utan att direkt bryta ut

  • Maddsutt

    Jag vill inte vara oförskämd, men hur gammal är du? Tänkte på klimakteriet?

    Men det kan vara så att det ligger nått latent i kroppen och väntar på att få bryta ut, emn då borde mått lika dant hela dagen tycker jag..

    solat mycket så det är solfrossa??

  • LouiseT

    Det verkar gå någon konstig form av förkylning nu, jag är likadan =) Jag brukar frysa som fasen på kvällarna, men det är frossa, jag håller igång på dagarna och blir varm, sen på kvällen är det kört =)

  • JWM

    har du kollat blodvärde? thyreoideavärde?

    har du nyligen fått barn kan dessa värden spöka

    be om besök hos familjeläkaren och ta upp detta och be att då dessa värden kollade

  • Anonym (istappen)
    Maddsutt skrev 2009-05-01 07:51:34 följande:
    Jag vill inte vara oförskämd, men hur gammal är du? Tänkte på klimakteriet?Men det kan vara så att det ligger nått latent i kroppen och väntar på att få bryta ut, emn då borde mått lika dant hela dagen tycker jag..solat mycket så det är solfrossa??
    Ingen fara! Är 28 år

    Inte solat något...bara vart i den "normalt"
  • Maddsutt

    okej, nja, då vet jag inte.. men låt det vara så ett tag, har det inte gått över inom en vecka eller nått så tycker jag att du ska ringa till VC..

    lycka till och krya på dig!

  • Anonym (istappen)
    JWM skrev 2009-05-01 07:52:58 följande:
    har du kollat blodvärde? thyreoideavärde?har du nyligen fått barn kan dessa värden spökabe om besök hos familjeläkaren och ta upp detta och be att då dessa värden kollade
    Kollade mina blodvärden för några veckor sen av andra andledningar...dock inte det där konstiga namnet. Vad innebär det?

    Har inte fått barn..
  • Anonym (istappen)
    Maddsutt skrev 2009-05-01 08:04:48 följande:
    okej, nja, då vet jag inte.. men låt det vara så ett tag, har det inte gått över inom en vecka eller nått så tycker jag att du ska ringa till VC..lycka till och krya på dig!
    Tack!
  • JWM

    thyreoidea är sköldkörteln och den kan ge dessa symtom om den ej fungerar som den ska då den är kroppens "termostat"

    kolla med läkaren om att gå göra detta prov, dom brukar inte vara så villiga men tjata lite

    jag har haft problem med detta och känner igen mig i din sits.

  • Anonym (istappen)

    Min sambo säger att jag kokar under täcket, men  jag känner verkligen hur fötterna är svinkalla och jag fryser ända in i benmärgen känns det som.
    Men nu på dagen helt normalt.

  • Marievgda

    Jag har samma... Det gör t.o.m. ont att andas. Som att luften är -20 grader..
    Får ha ullmössa o sockar o vantar plus termotäcke o pyjamas och extra filtar o 21 grader i sovrummet... Ändå fryser jag..
    Tror många gånger jag kommer dö ( vilket jag inte är rädd för) , såna problem ger det mig... Fryser så det gör ont ända in i benen... I dag satte det igång kl 10 på fm

Svar på tråden Fryser halvt ihjäl på kvällen/natten?