• AnnaKarin10

Lösöre

Hur mycket ska man uppge som lösöre??? Jag har frågat försäkringsbolaget, men där får jag inte någon hjälp. Jag har försökt hitta några riktmärken att gå efter. Det jag ev kommit fram till är 400 000 kr. Jag bor i en 3:a på 85 kvm. Har jag räknat högt eller lågt tror ni???

• Svar på tråden Lösöre
  • Smulan1973

Jag tycker det låter lite. Jag vet ju inte vad du har hemma men vi räknar i alla fall med minst det dubbla.

• AnnaKarin10

Usch, vad svårt det här är! Jag bor i och för sig själv, men det borde ju kanske inte betyda hälften av er summa.....Jag har ju ändå en 3:a helt inredd, med relativt nya möbler. Finns det några fler som kan ge förslag??

• Hej och Hopp

Jag fick ange den summa som jag hade försäkrat - inte alls så mycket. Till Indien hade det ingen betydelse - det viktiga var att tillgångarna tillsammans över steg en viss summa - kanske är det detsamma för dig?

• Marie IE B

Vi fick instruktioner att ta med precis allt vi äger som lösöre och det till nyvärdespris, dvs om vi skulle gå ut och köpa grejerna idag. De sa att bli inte förvånade om ni kommer upp  summor runt miljonen. Vi räknade på kläder, böcker, skivor, husgeråd, verktyg & maskiner, tv/radio/stereo/kamera/mobiler, dykutrustning, möbler, mattor, gardiner........
    Jag minns inte exakt, detta var vintern 05/06 men jag tror vi hamnade runt 900 000,-

• AnnaKarin10

Tack för era svar!

Jag ska prata med revisorn, så får han säga vad han tycker verkar rimligt.

• Singeladopt

Oj, det här var ju inte enkelt. Jag hoppades att vi skulle hitta en bra mall.

• Kluran

Hej på er!

När vi skulle göra en värdering över vårt lösöre, inför ansökan till Bulgarien, så hämtade vi ganska mycket matnyttig information från konsumenternas försäkringsbyrås hemsida (se länk till hemsidan nedan) .

www.konsumenternasforsakringsbyra.se/artikel/article.asp&menu=ART_FAK&avd=ART_FAK&_form_page_number=1

Där kan man få lite tips på vägen - lycka till!

Kramar/ Kluran

Svar på tråden Lösöre