• Anonym

Bukplastik i Göteborg???

Hej!

Är det någon här som har gjort stor bukplastik i Göteborg? I så fall vore jag jättetacksam för lite svar på mina frågor!

1. Var gjorde du den?
    2. Blev du nöjd?
    3. Var läkaren bra?
    4. Hur mycket kostade det?
    5. Gjorde du med fettsugning eller utan?

tacksam för svar!
    /anonym

• Svar på tråden Bukplastik i Göteborg???
  • Liisen

skulle också gärna vilja veta svaret på dessa frågor då jag hemskt gärna skulle vilja göra en bukplastik, så jag puffar upp frågan lite!

• Anonym (Bikinimamman)

Jag gjorde en stor bukplastik i Göteborg okt. -06 på Art clinic. Operationen var ett beslut jag tog efter att jag fått mitt tredje barn (en "sladdis"). Eftersom det gått några år i mellan andra och tredje barnet insåg jag att min fula mage med mycket löst skinn och många bristningar (ca 5 cm.) ovanför naveln inte kommer att bli bättre. Jag kunde då ta två stora nävar med skinn och idag är magen fortfarande platt. En del bristningar finns fortfarande men de är under naveln och utdragna. Därför syns de inte lika tydligt. Som sagt så gjorde jag op. på Art clinic och jag har blivit JÄTTE nöjd, även min man! Det går inte en dag utan att jag tänker på hur bra det blev. Visst, det var jobbigt ett tag efteråt och jag har fortfarande inte fått tillbaka känseln helt under naveln och runt ärret. Men det är det inget jag lider av. Snittet går från höft till höft och är ca. 46 cm långt och döljs helt när jag har trosor/bikini på mig. Ärret är lite mörkare på några ställen , även runt naveln men det syns inte. En stor plastik innebär att de skär runt naveln, lösgör huden upp mot brösten och sedan stramar ner, gör ett nytt hål för naveln och syr ihop igen. Det låter kanske lite äckligt och folk jag berättat för reagerar lite, men jag ville så gärna göra operationen och hade då bearbetat detta innan. Jag var väldigt lugn och peppad på op.dagen. Min man däremot var väldigt nervös.

Får väl säga att jag var nöjd med läkaren men jag hade inte så mycket kontakt med honom. (vill inte lägga ut hans namn på nätet) Kan säga att jag var förbannad på honom efter op. när det gjorde som ondast och man tror att det inte ska bli bättre. Det kändes bra att ha en "syndabock" (skratt). När jag träffade läkaren första gången på en bedömning så sa han att jag hade ett navelbrock och att de skulle åtgärda det samtidigt. Så priset för min operation med brock kostade 46.000:-. Då gjorde jag ingen fettsugning men jag fick reda på efteråt att de sytt ihop min magmuskel som hade delat sig.

Hoppas du/ni har fått svar på era frågor. Om inte så är det bara att skriva igen.

• Anonym (Bikinimamman)

Kan tillägga att jag valde Art clinic för att jag har flera grannar (tre) som varit där innan mig och alla varit lika nöjda. Vi har däremot gjort olika behandlingar och dessutom har vi haft olika läkare allihop.

Det var aldrig några problem att ringa och fråga saker eller att få komma på kontroll om man kände sig orolig för något. Det kändes det bra att inte bo för långt ifrån när man skulle på återbesök. Det blev ju faktiskt några stycken, men det är nog ganska individuellt och det var alltid bra bemötande. Oftast var det samma sköterska som tog emot och hjälpte mig.

Svar på tråden Bukplastik i Göteborg???