• kokos

sover med ögonen öppna

Är detta normalt att de sover med ögonen öppna? Min son är 3 veckor på söndag. Ser så läskigt ut när hans ögon är öppna och ändå sover han

• Svar på tråden sover med ögonen öppna
  • kaksmulan

Det har jag aldrig varit med om. Men stäng dem på honon så inte ögonen torkar ut om du ser det.

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • denna där

helt öppna eller bara en liten glugg? Helt öppna låter ju lite konstigt, men en liten glugg öppet har alla mina barn haft när dom varit små. Sonen på 8 år kan fortfarande sova så men inte alls varje gång.

• stjärndamm

Det minns jag att min ena syster gjorde som bebis, såg läskigt ut!
    Men hon la av med det. :)

• kokos
    kaksmulan skrev 2009-05-01 13:29:39 följande:
    Det har jag aldrig varit med om. Men stäng dem på honon så inte ögonen torkar ut om du ser det.
    Jo det brukar jag göra när jag ser det.
  • kokos
    denna där skrev 2009-05-01 13:36:03 följande:
    helt öppna eller bara en liten glugg? Helt öppna låter ju lite konstigt, men en liten glugg öppet har alla mina barn haft när dom varit små. Sonen på 8 år kan fortfarande sova så men inte alls varje gång.
    Ibland helt öppna ibland bara en glugg. Nu händer det inte alltid men ganska ofta....
  • kokos
    stjärndamm skrev 2009-05-01 13:36:59 följande:
    Det minns jag att min ena syster gjorde som bebis, såg läskigt ut!Men hon la av med det. :)
    jag hoppas han lägger av med det för det ser verkligen läskigt ut
  • Juni 08

Min dotter sov också ofta med ögonen öppna som nyfödd men slutade som tur var efter några månader. Lite läskigt : 0

• Yla

Min ena (har tvillingar) sover med ögonen halv öppna... lite läskigt.. ibland ser de ut som om hon är vaken, men icke då... sussar så gott så...

• ls66

Leo sover också ibland med halvöppna ögon, ibland så är ena ögat stängt och det andra ögat halvöppet. Det jag tycker är läskigt är när han somnar och han drar upp ögonen så man bara ser ögonvitan, usch

Mamma till Leo 080909 - älskar dig
Svar på tråden sover med ögonen öppna