TS - hoppas verkligen att du snart får uppleva en graviditet! Jag har själv haft väldigt lätt för att bli gravid bägge ggr och sluppit mf.
Personligen så tycker jag att det har varit ganska lätt att vara gravid - jag har mått illa 6-7 v i början, men sluppit spy som tur är. I övrigt har jag känt mig extremt trött, typ somnat kl 19 i soffan på kvällarna osv, men sedan har det också släppt en bit in i graviditeten. Det enda jag haft som varit riktigt jobbigt är ont i ryggen, det hade jag med bägge tjejerna, och jag har fortfarande en dålig och svag rygg som jag måste hålla efter.
Men allt det är mödan värd! För det är så intressant och mysigt att ha ett liv i magen, trots att man blir tung och trött och känner sig allt annat än vacker. Den första sparken, första gången man ser sparkarna på utsidan, ultraljuden i v 17-18 då man får se bäbisen, handla bäbiskläder, handla mammakläder, vänta, längta och planera. Hela livet står på stand by de där månaderna eftersom man bara ser fram emot BF-datumet.
Efter första barnet så saknade jag min gravidmage under en lång period, fast att jag istället hade fått världens sötaste bäbis ... men det blev som en identitet som det var sorgligt att skiljas ifrån. Med andra barnet kändes det dock inte lika farligt när magen försvann, men jag var nog inte lika delaktig i den gravven heller eftersom jag redan hade ett barn som krävde 100% uppmärksamhet.
Men nog är det mkt "vardag" också, man slutar tillslut att reflektera över att man bär på ett liv eftersom det är rätt tungt och kämpigt, speciellt mot slutet, utan mkt av det som jag skriver här är nog nostalgiska tankar i efterhand
Lycka till