• April 99

bad/simpuffar-vilka rekomenderar ni?

Badsäsången är på g, sonen är 1 ½ så det känns lämpligt med "badpuffar" eller vad de heter. Vilka är bra och vilka är inte?

Var kan man köpa dem och ungefär vad de kostar är ju också intressant!

tack på förhand!

• Svar på tråden bad/simpuffar-vilka rekomenderar ni?
  • pigglet

Har köpt våra på badhuset, de är suveräna - barnen flyter som korkar när de "lärt sig tekniken". De är i någon slags "skum-plast", de tar alltså mycket plats eftersom de inte är uppblåsbara. De minsta är röda (hålet för armen alltså - de passar för ca 1-åring kanske), de blå är lite större och gula är störst.
    Vet tyvärr inte vad de heter...

• Dolphingirl

Inga simpuffar är bra tyvärr. De ger en falsk trygghet för barnen i vattnet. De tror att de har en bättre förmåga än vad de egentligen har och skulle de av någon anledning komma i vattnet utan puffar får de panik och sjunker som stenar.

De enda flythjälpmedel som är bra är sådana som barnen själva måste hålla fast i. Tex "simkorvar", sådana som ofta används vid vattengympa. Jag har sett dem på bl a Brio-butiken för 40 kr. De går dessutom enkelt att dela så kan barnen ha en under varje arm.

En annan nackdel med simpuffar och simring, ur ren simteknisk synpunkt, är att barnen får "fel" läge i vattnet när det ska ta sig fram. Vem simmar stående?

Gabriel är här! 080804 kl 05.20
  • Susiepie

Vi köpte våra genom Linneas Sim som vi simmar med som har puffar som inte hjälpertill med hela flytet eller vad man säger :) SUVERÄNA!!

www.linnea.se/

Livet är fullt av kärlek!
  • Susiepie
    Armringar för motorisk stimulans. De stora ringarna (grön/gula) är för de som inte använt ringarna förut. De ger mer flytkraft än de mindre (röd/gula) ringarna.
    Det som gör Cherekringarna speciella är att hålet sitter i mitten. Det är barnets huvudposition som bestämmer barnets kroppsposition i vattnet. Lutar barnet huvudet framåt hamnar det i magläget. Lutar barnet huvudet bakåt hamnar det i ryggläget.
    Livet är fullt av kärlek!
  • Neans

Jag skulle vilja föreslå "pontoner" liknande de som beskrivs i #1, men de är uppblåsbara. Mina yngre syskon hade sådana när de var små, och det gav dem inga större problem än vad någon annan hade när de skulle lära sig simma utan. Tror nästan att de tjänade på det, då de hade lärt sig vara i vattnet utan att behöva vara rädda.
    Vi har även köp sådana till min bonusson, och han är jättenöjd han kan ju bada som han vill. Går även bra för honom att träna på armtag och bentag när han har dem på sig..

• Neans

Förresten, jag betalade 49 kr för hans små pontoner på en vanlig leksaksaffär, men har även sett dem på ett par badhus..

• Amanda2007

Puffar är bra för att barn eller vuxna som kan inte simma har de på sig Jag säger till er att köpa istället för att sjunka

Svar på tråden bad/simpuffar-vilka rekomenderar ni?