• Lillatroll

Behöver tips på en bra sagobok att ge bort i doppresent

Ja, precis som jag skriver i rubriken
    Vill ge bort någon fin sagobok men jag kommer inte på något just nu. Vill helst inte ge bort någon av dom här vita, blåa etc barnkammarböckerna. Familjen i fråga har många såna redan.
    Tar tacksamt emot alla tips.

• Svar på tråden Behöver tips på en bra sagobok att ge bort i doppresent
  • Dixie

beror ju på barnets ålder - men min son fick "bajsboken" i 3-årspresent - den älskar han!!

• Redgreen

"Det var det fräckaste" är en rolig barnbok (om man tar den som har flikar - den finns även utan flikar - men barnen gillar bäst den som är med), Tove Janssons samlade är också bra, eller Trimmel Tramm (den är lite som de blå, vita, silvriga etc fast ännu lite finare och också med en cd till). Finns också en helt ny Lennart Helsing-bok som verkar fin, Helsingland heter den. Lycka till!

• busbajsen

Kottens hemlighet av Lena Andersson. Älskar den. Vår son fick den i doppresent av oss.

• pusspillan87

vi köpte en bok i dopressent till en kompis lilla pojke nyss, en som vi beställde från internet där man fyllde i barnets namn ålder vart den bor plus 3 vänner å då blev dom huvudpersonerna i boken..väldigt uppskattad och inget någon annan gav, ingen kommer ha exakt samma saga.
    Gogglade på bok med barnets namn och då kom de massor med olika sidor man kan beställa ifrån allt från ca 150kr och uppåt.
    Våran bok tog 2 dagar innan den kom en del sidor stog de 2 veckor så de beror på när du ska ha den så får du väl välja sida efter leveranstid om de skulle vara intressant.

Lycka till!

• Mohikanerna

"Vem skall trösta knyttet", av Tove Jansson tycker jag är en underbar bok med en god underliggande sensmoral. Fint poetiskt skriven. Mitt tipps !

• HejHoppDå
    pusspillan87 skrev 2009-05-01 22:42:20 följande:
    vi köpte en bok i dopressent till en kompis lilla pojke nyss, en som vi beställde från internet där man fyllde i barnets namn ålder vart den bor plus 3 vänner å då blev dom huvudpersonerna i boken..väldigt uppskattad och inget någon annan gav, ingen kommer ha exakt samma saga. Gogglade på bok med barnets namn och då kom de massor med olika sidor man kan beställa ifrån allt från ca 150kr och uppåt. Våran bok tog 2 dagar innan den kom en del sidor stog de 2 veckor så de beror på när du ska ha den så får du väl välja sida efter leveranstid om de skulle vara intressant. Lycka till!
    Detta tänkte jag också tipsa om:) Vi har gett en sådan bok på två olika dop, föräldrarna på de olika dopen känner inte varandra så de vet inte att vi gett det till någon annan också...
    I vilket fall som så har föräldrarna blivit storm förtjusta:)
Svar på tråden Behöver tips på en bra sagobok att ge bort i doppresent