• ÄntligenBebbe

3 prickar = Pojke??

Var på UL håromdagen och då såg man tydligt 3 st prickar..
    Är detta äggstockar eller är det så att det alltid är pojke när man ser 3 prickar??

Har en flicka sedan tidigare och där såg jag mer streck..

• Svar på tråden 3 prickar = Pojke??
  • skrållan1978

japp prickar =pojkar stämmer bra, med mina 3 söner såg vi prickar på UL, detta syns spec framifrån det är då testiklar + snopp du ser,,  var på UL för några veckor sen o såg fick då veta vi ska få en pojke till och såg då 3 prickar i dem regionerna, o visst lite senare visade hon oss snopp o pung på bild=)

Nummer 6 i magen=)
  • ÄntligenBebbe

Ok, Tack så mkt för svaret.. Då kan jag väl nästan vara säker på att det är en pojke då.. Men väntar ändå tills UL v.32 för att veta säkert... :)

• MysMia79

Det visste jag faktiskt inte =) Man lär sig alltid något nytt

• notteochjag

Hmm har kollat in mina bilder nu, Jag ser varken prickar llr streck!???

• Tess749903

Var på RUL både i måndags och i torsdags och i måndags kunde hon inte säga med säkerhet att det var en pojke men det såg ut som det i allafall.
    I torsdags så såg man tydligt pung och en liten snopp på bilderna, det gick inte att ta miste på sa läkaren då.
    Såg inga prickar men väl en pung och snopp

• Ledilnaan

Hur tätt ska prickarna sitta för att det ska vara en pojke?
    Var på UL igår, tyckte jag såg tre prickar sitta väldigt tätt ihop, men såg ingen snopp eller pung.

• skrållan1978

på vårt UL satt prickarna rätt tätt i hop lite som en trekant nära varann, är en pojke enligt BM=)

Nummer 6 i magen=)
  • nahna87

Är det ingen som har en ul bild med prickar så man får se? :) Annars kanske ja inbillar mig prickarna om man inte har nån å jämföra me ;)

• Sirendes

När vi var på UL tyckte jag först att jag såg två eller tre "streck", inga prickar.. Men BM sa att det såg ut som en pojke så jag tror på henne ;)

• lindaMC

det är 2 vita prickar för pojke och 3 vita prickar för flicka.
    2 prickar är = 2 pungkulor
    3 prickar = 1 klitoris och 2 blygläppar.
    jag hade 3 prickar på mitt ultraljud och det är en liten sessa, men bm var tvungen att zooma in så det kan nog vara svårt att se det annars.

Svar på tråden 3 prickar = Pojke??