Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Karisma

Text till tackkort? -Dop

Är på väg att beställa tackkort till dem som kom på Olivers dop.

Men jag kommer inte på vad jag ska skriva på det.

Känns så tråkigt med bara "Tack för uppvaktningen vid Olivers dop"

Någon som har några tips til mig?

Sen kan jag inte bestämma mig om jag ska ha ett kort som är vikt på mitten med foto på Oliver samt text innuti eller om jag ska välja den tvåsidiga där det är foto samt tack på framsidan och sen texten på baksidan. Vad tycker ni?

/Kristina

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-03 21:32
    Vad tror ni om ngt sånt här?

Ett hjärtligt tack för all uppvaktning i samband med Olivers dop.

O-troligt charmig
    L-eendet finns ständigt där
    I-vrig på att busa
    V-ärldens snällaste
    E-normt viljestark
    R-uskigt söt

Många varma kramar
    Johan & Kristina
    Liam & Oliver

Är det ngt som låter knasigt och vad kan man skriva istället? Känner själv att det kanske är skrivet lite tikigt på vissa ställen där jag skriver om honom.

• Svar på tråden Text till tackkort? -Dop
  • substitutet

Vi hade ett fyrsidigt. På första sidan stod hela Albins namn samt datum och kyrka. På andra sidan var ett foto på Albin, tredje sidan tacade vi för uppvaktningen och presenterna och på sista sidan hade vi en låttext som vi tycker är fin! Vi beställde från Trycksakstorget.

♥ Albin -08 ♥ www.fisunge.blogg.se
  • Karisma

Vad skrev ni på sidan 3?

Jag hade tänkt beställa från Optimalprint då de har väldigt bra priser just nu. Beställde bjudningskorten därifrån och de blev väldigt fina.

4 sidor har även dem, men svårt att kma på ngn låttext.

Måste kolla upp datum, minns inte ens. Typiskt mig.

/K

• substitutet

På sidan 3 skrev vi: "Tack för all er omtanke och uppvaktning i samband med min dopdag. Puss & kram Albin" Lite längre ner på sidan smög vi in ett  "Tack för alla fina presenter jag fick..."

Vi hade låtexten till Himlen måste sakna en ängel. Man kan ju ha en fin dikt annars med!

• Karisma

Tack så mkt för ditt förslag, det var jättefint.

Nu gäller det bara att få in bilden, de säger det är för dålig bildkvalitet, hur attans fixar jag det då? Blir galen på datorer. Ville ju bara göra ett tackkort.

/K

• substitutet

Håller med om att bli galen på datorer Men det här med kvaliten är jätteviktig annars ser det bara "grynigt" ut... Vet tyvärr inte hur man kan fixa till kavliten, så jag hade nog fått ta ett annat foto då!

• Karisma
    substitutet skrev 2009-05-02 08:03:26 följande:
    Håller med om att bli galen på datorer Men det här med kvaliten är jätteviktig annars ser det bara "grynigt" ut... Vet tyvärr inte hur man kan fixa till kavliten, så jag hade nog fått ta ett annat foto då!
    Jag har bara ett kort på datan som passar. Måste få iväg korten idag. Åhh, ett grinig barn dessutom så inga nya kort kan tas idag.

Ja får försöka lösa det annars ta och starta en ny tråd ang det.

Ska kolla texten ni hade och se vad det står i den, om det passar Oliver.

/K
  • Karisma

Oj va fina tackkort det fanns där du beställde ifrån, dags att kolla priset åxå.

/K

• skorpionen80
    Karisma skrev 2009-05-02 08:06:58 följande:
    Jag har bara ett kort på datan som passar. Måste få iväg korten idag. Åhh, ett grinig barn dessutom så inga nya kort kan tas idag. Ja får försöka lösa det annars ta och starta en ny tråd ang det. Ska kolla texten ni hade och se vad det står i den, om det passar Oliver. /K
    Tar du bilden direkt från kameran så att säga? Det den gnäller över är storleken, den vill ha en större bild. Oftast (om du inte gjort några knasiga inställningar) så blir de tillräckligt stora från kameran. Det du kan ha gjort är att du kanske förminskat dem av misstag? Hoppas bara du inte sparat över originalet då =(
  • Loa

Mitt tips är att fundera över vad som faktiskt är intressant att läsa. En låttext kan vara fin. Men vem läser den? Korta slagkraftiga meningar är mitt tips. Kill your darlings om du hört det uttrycket - är passande.

Lycka till!

• Karisma

Någon som kan någon fin liten dikt att ha i tackkortet?

Liknande den "himlen måse sakna en ängel"

Tacksam för hjälp.

Det fixade sig med foto iaf, lyckades ta nya foton idag som fungerade.

/K

• Karisma
    substitutet skrev 2009-05-06 16:07:40 följande:
    Tycker att det låter jättebra !
    Tack

Hittade ingen dikt som jag tyckte passade Oliver så jag skrev så där istället.

Jag skickade efter korten från optimalprint och ska få dem på fredag blir spännande. Trycksakstorget hade mga väldigt fina, de var dock lite dyrare så det fick bli dem som hade de första 10st gratis.

/Kram K.
  • Karisma

Fick hem dem idag och de är superfina. Ska försöka lägga in bild på tackkortet.

/K

Svar på tråden Text till tackkort? -Dop