Grön/grå avföring..Någon annan gravid som haft liknande?
Och är det något man bör oroa sig för eller "hör det graviditeten till"?
Och är det något man bör oroa sig för eller "hör det graviditeten till"?
Äter du järn tabletter?
Tar multivitaminer med järn..Är precis i början av grav..Är det något typiskt för graviditet ?
Tack för ditt svar
När man tar järntabletter så kan det bli lite konstig färg :P
Så det kan nog vara det, skulle jag chansa på iaf :)
Tack för ditt svar. Jag har tagit järntabletter i typ två månader, men det är först idag avföringen ser ut så (ursäkta infon
Någon annan som har likadant?
Nej, det har inte med graviditeten att göra utan vad du äter och hur du mår i magen.
Går maten för fort genom magen så blir avföringen ofta mer grön. Detta pga att gallan inte hunnits brytas ned i magen.
Olika mineraler och näringsämnen färgar också avföringen. (t.ex. järn men det finns flera)
Inget farligt så länge det inte är blod eller liknande.
Tack!
jag hade likadant idag. Äter järntabletter och dessutom så var jag VÄLDIGT sugen på jordgubbar igår kväll så jag fick i mig ganska så många. Så om man får i sig för mycket järn kan det också bli så.
åh, viken tur, jag har samma sak och blev redan rädd att jag hade nåt fel på nåt inre organ... Alltså grå/grön avföring... Jag har nog inte fått det av järn, men det kan gott vara av mutlivitminerna jag äter...undrar om de e för starka då? Nu böt jag om till sådana som var menade för gravida så de borde ju inte innehålla för mycket av nåt...
När vi nu en gång pratar om avföring här så undrar jag om ni andra också redan i så här tidigt skede som typ v6 har problem med magen. Den blir så gasfylld till eftermiddagen och detkänns som om jag inte får utnåtöverhuvudtaget, och jag som tidigare bajsat 5 gånger till dagen. Har försökt med plommon, fibrer, mycket vatten, mn dethjälper inte... HAr nån nån bra trollkonst för detta?
Är det inte när man har problem med gallan som avföringen kan bli grå? :-O