Någon fler som har barn som river ut allt i lägenheten varje dag?
Ett lyxproblem kanske, men ändå energikrävande...
Mina två barn river ut varenda pinal i lägenheten VARJE dag... snart så måste jag låsa in alla lösa saker eller kedja fast dom för ingenting får vara ifred...
Det spelar ingen roll om de är på dagis hela dagarna eller ute och leker på helgerna så ligger det saker ÖVERALLT innan dagens slut.
Jag säger åt äldsta att hon inte får ta in saker i vardagsrummet ex. men det räcker med att man går på toaletten så har hon pipit iväg och hämtat dockor som ligger över hela soffan och sen vägrar hon städa undan.
Har försökt dra in på leksaker i lekrummet också och har en påse för minsta och sen har dottern fått välja fem saker att leka med, dockor, ritsaker och sen tre saker till.
Men även om de leker med sina saker så drar de ut mina också.. böcker, papper, kläder, skor, you name it!! Speciellt minsta är värst och han tycker det bara är roligt att man säger åt honom och han spanar in när man städar ihop något för sen så fort man gått därifrån kryper han dit och river ut det igen och skrattar :)
Hur ska man få ett slut på allt rivande??? Går det att dra ner på?? Eller får jag acceptera det helt enkelt?
Sonen är 16 mån och dottern 4,5 år.