Jag bodde inte i San Fran, men i San Jose som ligger ca en timme soderut. Jag "hamnade" dar efter ett ar som aupair, men traffade min man och blev kvar.
Sa sjalva flytten var ju inte sa komplicerad.. Jag hade allt magasinerat i Sverige, som jag sedan bara gav bort till 'myrorna' forutom personliga grejer som fortfarande (13 ar senare) ar hos min farmor.. Vi skapade varat hem sakta men sakert. Fick ju mina barn dar ocksa. Min man jobbade da som elektriker, men blev av med jobbet i samma veva som vara yngsta tva foddes.
Att vara arbetslos i 'Bay Area' ar inget jag rekomenderar, men det ar val inte vad du planerar heller..
Att leva och bo i San Fran ar dyrt! San Fran ar dessutom lite kyligare klimat an resterande CA da det ofta ar dimma fran havet.
Det finns gansak mycket svenskar i bay area, en grupp mammor traffas varje vecka pa IKEA for fika.
Sjalv sa tyckerjag att livet i USA ar att foredra fran det i Sverige, men det ar nog mer personlighet och personliga asikter. Men har du mer specifika fragor sa hor av dig. Vdet att joohoney har pa FL bor i San Fran. Hon kan nog hjalpa annu mer !