• plettis

Hjälp..Sätta smultronplantor

Har hittat massor med smultronplantor i vår häck. Pratade med grannen och hon sa att hon grävde upp och satt i kruka. Har tänkt köpa många år men inte blivit färdig men det behövs inte nu, kanske inte iaf.

Jag har satt dom i min fina kruka med balkonger på och nu ser dom riktigt stendöda ut. Jag kan kanske inte ta dom och sätta dom direkt.

Någon snäll själ som kan hjälpa en totalt okunnig trädgårdsnisse? Hämtar dom sig efter ett tag eller jag har gjort fel?

Bild finns på min blogg
    rosadrakar.blogspot.com/

Tacksam för hjälp för jag vill ha mina smultronplantor.

• Svar på tråden Hjälp..Sätta smultronplantor
  • Trivia

har du sett till att det kan rinna av vatten ordentligt? vi gjorde samma sak, men höll på att dränka våra för att dom inte drack lika mycket som vi vattnade.. sen tog dom sen på en dag när vi fixade avrinning.

• plettis

Där är hål i botten på båda krukorna. Finns kanske hopp för mina då?

• ALJO

Fast stendöda vet jag inte om dom ser ut, klart dom blir lite chockade när dom blir uppgrävda och omplanterade Ställ dom lite skuggigt i några dagar, det är lite väl varmt och soligt nu, så ser dom gladare ut när dom har rotat sig.

• SilverEmma

Hur gör man om man vill flytta på smultronplantor då? Hittade ett gäng i trädgården på ett ställe som vi ska röja rubbet på & så gräs istället, vill gärna behålla plantorna dock, men på ett annat ställe. Är det bara att vara försiktig med rötterna & flytta dom?

*lånar tråd*

• MammaHela

jag grävde ur ca 100 planter ur mitt trädgårdsland för några dagar sen och stoppa ner på ett annat ställe.

Än så länge har det gått bra, men det lär visa sig i sommar.

har med tomt badkar...
  • mm m

Flyttade smultronplantor häromdagen och satte i krukor. Så vet inte hur det kommer gå men hoppas att de klarar sig, alla våras plantor

Svar på tråden Hjälp..Sätta smultronplantor