• Anonym

Förskola runt hammarbyhöjden/enskededalen?

Vi bor mitt i smeten, i nybyggda hus, det är lika långt till Blåsut som till sandsborg som till hammabyhöjdens tunnelbana..
    Snart är det dags för oss att välja förskola till lillkisen, men vet inte riktigt vart vi ska välja? Någon som bor i området som kan rekommendera?
    När vi söker på vårat postnummer på Stockholm stad så hittar den inte postadressen, vilket gör det svårt att veta vad vi har för valmöjligheter.
    Sedans finns det ett allternativ som heter enskede/årsta... men det är ju inte riktigt nära oss (årsta) eller skarpnäck samt södermalm, ligger inte direkt inom 10 minuters promenad.

Någon som kan rekommendera?

Har valt att vara anonym i tråden då man inte direkt vill tala om för främlingar på nätet vart man bor =) Ni fattar nog

• Svar på tråden Förskola runt hammarbyhöjden/enskededalen?
  • Anonym

Jag har hört att Glasmålningen vid Blåsut/Sandsborg och Äppelgården och Ängen (båda på Paternostervägen i Hammarbyhöjden) ska vara bra.

• Anonym

Åh tack för tipset! Ska absolut kolla upp dom!
    Hör gärna om fler förslag!

• Anonym

Fler? *hoppas*

• nollåtta

Blåsutgården eller Glasmålningen skulle jag rekommendera.

• Tant Green

I husen som håller på att byggas vid Blåsuts t-bana ska det öppna ett nytt dagis i höst.

• Anonym

Åh det är ju perfekt! Hoppas de kommer ha bra pedagoger/barnskötare oxå samt en bra miljö.

Svar på tråden Förskola runt hammarbyhöjden/enskededalen?