• hennmau

solkräm Marja entrich???

I år har jag köpt den till dottern på fyra år, då jag annars köper deras produkter till henne för att slippa allt kem, och jag är jätte nöjd med deras produkter!

Men nu då..solkrämen, är det nått att ha på ett barn? det står att den har solfaktor 10, vilket kanske är för lite, men dom påstod i affärern att många köper den till barn...

Nån som har den? eller haft och har lite erfarenhet?

• Svar på tråden solkräm Marja entrich???
  • Evangeline72

Marja entrich produkter tycker mycket om. Tyvärr så innehåller de parabener vilket gjort att jag slutat köpa dem. Åtminstone krämerna.

Angående solkrämen så tycker jag att solskyddsfaktor 10 är alldeles för lågt till barn, egentligen även till vuxna när det är väldigt soligt ute. Jag har alltid minst 15 i början av sommaren.

Till min tjej har jag solskyddsfaktor 30, det lägsta jag kan tänka mig är 20. Barn ska ju inte bli solbrända.

• Evangeline72

tycker jag mycket om ska det givetvis stå ;)

• hennmau

ja min tanke var väl lite så med... men faktiskt så har hon klarat sig bra än så länge på denna kräm. Säljaren sa dessutom att krämen skulle motsvara 24 ist för 10... å varför den nu gör det har jag ingen aning om, å då borde det väl ändå stå 24! och inte 10??

Svar på tråden solkräm Marja entrich???