• Bebbe2006

varför kan man inte längre se sin vänlista på Facebook?

Jag brukar gå in och välja "alla vänner" för att se vilken status alla mina vänner har, om de har skrivit något jag vill svara på. I nyhetsfeeden syns ju bara de som gjort ändringar nyligen, och det är ju vissa personer som dominerar där, alltså de som gör mycket grejer på Facebook. De är med hela tiden.

Nu när jag går in och väljer "alla vänner" så kommer man dit där man ska söka efter nya vänner. Väljer man vidare därifrån så får man upp en vänlista där man kan göra olika listor av sina vänner, men man ser inte vad de har skrivit i sin status.

Hur kommer man runt problemet? För det hoppas jag att man gör.....

• Svar på tråden varför kan man inte längre se sin vänlista på Facebook?
  • lillaludde

samma problem har jag. Så irriterande. hört andra som har andra buggar på facet så det är nog sidan som krånglar över lag.

• kasa

Skit detta var en nyhet för mig ! Super duper tråkigt med alla dessa ändringar på Face .... jag hiner inte lära mig om nyheterna förän de ändrar.... Phu !

• Trynträ

Det är inte nåt tillfälligt fel bara då? Verkar ju jättekonstigt att man inte ska kunna se de man lagt upp.

Nu ser jag ju. Markören har ju markerat mappen Hitta vänner till vänster. Under den ligger Alla vänner så det känns som det blivit nåt fellänkat på Facebook men de ligger i alla fall kvar där.

• Soffiloffan

Jag hittade inte heller på det först

Men när man klickar på sin vänlista så kommer man först till en sökfunktion, sen till vänster finns en lista och där kan man välja att man vill se alla sina vänner.

Jag tycker det blev mycket sämre när dom gjorde det så, man vill ju komma in till vänlistan direkt om man klickar på den!

• Soffiloffan

Oj såg nu att Trynträ redan hade skrivit det.. sorry!

• Soffiloffan

Nej det kan man ju inte såg jag nu =/
    Måste ha blivit nåt fel på facebook, för vad ska man med status till om ingen kan se den..

• Bebbe2006

Jamen precis! Vad ska man med sin status till när ingen kan se den?

Jag får också upp själva listan, men jag saknar min dagliga koll på mina vänners status. Tycker att det är jättetrist att det inte funkar.

• TittaTi

Puffar detta för jag har samma problem:
    hur ser man vänners status??

• timberhochmandie

Man får kolla newsfeed och se på dem som är inloggade, tror jag...

• Tjatte

Vet inte om detta hjälper ert problem, men jag brukar klicka på statusuppdateringar i vänstermenyn. Då ser man enbart status och slipper se allas quizzer och liknande. Fler vänner ryms då och man ser inte bara de som är mest aktiva. Den gamla funktionen att man kan se alla sina vänner status verkar inte finnas kvar.

• Bebbe2006

Tjatte: Det hade jag missat att man kan göra. En del av mina vänner kör en massa töntiga quizzes hela tiden, och det intresserar mig liksom inte. Jag vill se statusen, så bra att man kan välja det.

Men jag saknar fortfarande att bara få upp en lista med alla mina vänner. De som inte är så aktiva ser man ju aldrig nu.

• TittaTi
    Bebbe2006 skrev 2009-05-09 19:58:54 följande:
    Men jag saknar fortfarande att bara få upp en lista med alla mina vänner. De som inte är så aktiva ser man ju aldrig nu.
    Håller med, det här nya känns kass, är det verkligen meningen att det ska funka så här?
  • timberhochmandie

Ni får skaffa en vän som har samma vänner som ni har, för när man går in på andras vänlista syns det.

• myran82

Jag saknar att man inte kan se hur man har träffat varandra länge, för det kan man inte va? Jag kollade i går, men då gick det inte.

Alltså, jag har en kompis som jag såg hade blivit kompis med en som jag känner. Jag ville veta hur dom känner varandra (skolan, vänner, familjen osv) men hittar inte det längre.

• Bebbe2006

Ja, det har blivit sämre helt enkelt.

Det är ju ingen memin med det hela om man inte kan scrolla vännernas status. I nyhetsfeeden ligger så mycket annat i vägen. Alla dessa astöntiga quizzes.

Svar på tråden varför kan man inte längre se sin vänlista på Facebook?