• By Starlight

Finns det privat barnmorska i uppsala eller Bålsta området?

Hej!
    Jag skulle vilja ha ett tidigare ultraljud än i v 18, därför undrar jag om någon känner till någon privat barnmorska i uppsala eller Bålstaområdet. För det är privat man skall vända sig tydligen, sa min barnmorska när jag försökte få henne att ge mej ett tidigt ultraljud.
    Går in i v 14 nu, och har ett stort behov att få se om det är något där inne. Känner sådana overklighetskänslor.

Tacksam för hjälp!

I väntan på november.
  • Svar på tråden Finns det privat barnmorska i uppsala eller Bålsta området?
  • Fru Landström

Bor också i Bålsta. Gjorde ett sent ul hos Mamma mia i sthlm för att jag inte var nöjd med det som gjordes i Uppsala på Akademiska. Gjorde även ett vul på UltraGyn i sthlm pga av smärtor i sidan. Vet att jag letade efter ställen i Uppsala som gjorde det privat men var jätte svårt att hitta och när jag väl hittade så fanns det typ inga tider.

Så jag rekomenderar Mamma mia i Sthlm.

• PyretS

Bor i Skokloster och har också letat efter privata alternativ i Bålsta, men utan att hitta något. Uppsala däremot hade ett par att välja på tror jag, sök här på fl och på google. För mig blev det privat inne i Sthlm istället.

• By Starlight

Jag har sökt massa på privat i uppsala utan att hitta. Men jag kollade upp mammamia i sthlm, hört talas om dem innan.
    Men kostar det 700 kronor?? Hur mkt har ni betalat?

I väntan på november.
  • By Starlight

Mycket pengar. Kan det ju iofs va värt..Men borde bli kallad till Ultraljud inte så långt in i juni. Tycker ni jag ska ha tålamod eller boka en tid? Hinner jag ens få en tid innan juni, om man ringer nu?
    Har just nu ont i magen och oroar mej. Men min barnmorska tror inte det är nån fara. Men jag vill så gärna ha det bekräftat.

I väntan på november.
  • Magic Bean

Jag tror inte det är ovanligt att man känner som du. För mig har det inte blivit riktigt verkligt förrän vid ultraljudet, varken vid första eller andra graviditeten. Självklart ska du se till att få en undersökning om du är riktigt orolig och det får dig att må bättre, men annars tycker jag att du ska lita på din barnmorska. Om det inte är så att du har en verklig anledning att vara orolig? Smärtor eller andra tecken på att ngt inte står rätt till?

Lycka till!

• Magic Bean

Sorry, läste nu att du har ont i magen... Är det fysiska smärtor eller nervositet? Hoppas i vilket fall att du får den hjälp du vill ha!

Svar på tråden Finns det privat barnmorska i uppsala eller Bålsta området?