• TessitN

Kläder efter förlossning

Det är jättesvårt att shoppa kläder just nu när man inte vet vilken storlek man hamnar på efter sin förlossning =)
    Jag ska ha 30 maj, och har inga kläder att ha nu i sommar. Har köpt några sköna sommarlinnen från H&M. Men när det gäller byxor och shorts så är jag osäker på vilken storlek jag ska köpa.
    Jag kan ju inte gå byxlös från BB, hihihi.

Har ni nåt råd? Eller någon som vill dela med sig?

• Svar på tråden Kläder efter förlossning
  • Sess82

Jag köpte ett par mammabyxor för säkert 2 mån sen som nu börjar bli lite små men jag tänker klämma mig i dom tills det är dags. Varma dagar har jag kjol eller klänning. Har också BF 30e maj och tänker inte köpa nåt nytt innan. Ska och shoppa sen när magen försvunnit mer :)
    Kommer packa med mig ett par mjukisar och en kjol i bb-väskan. Så får vi se vad jag känner för att ha på mig. Kommer gå i sjukhusskjortan medan jag är inlagd för dom är rätt sköna :)

• buffybus

skulle tagit några såna capri byxor eller va det nu heter.. typ den sportigare varianten som man kan ha utan o bli klämd lixom..

har ett par nu som jag kan ha även när jag e gravid.. kommer nog ha med mig ett par såna..

André ska bli storebror i Juli-09
  • buffybus

eller kanske tunika och leggings?? skönt..

André ska bli storebror i Juli-09
  • Nettan1

Dagarna efter förlossningen så funkar mammakläder jätte bra.
    Du kanske har lite mamma kläder som du hade tidigare i graviditeten, då borde de vara perfekta.
    Är första veckorna som man går ner som mest så vänta om du kan kanske 2-3 veckor och gå sedan ut och shoppa lite kläder.
    Jag köpte byxor och kjolar men resår eller dragsko i midjan så de även satt uppe när kilona försvann vart efter.

• Maac

Jag tar med mig mjukisbyxor o stora amningströjor/linnen till förlossningen. Sen antar jag att jag får hänga i mammabyxorna ett par veckor innan det är dags att kolla på kläder till sommaren.

• TessitN

Tack för alla råd.
    Capribyxor ska jag titta på, samt mammabyxor i tunt tyg och som sitter skönt.
    Jag har 2 stycken par mamma jeans sen förut, men dom börjar sitta trångt, bara obehagligt och obekvämt.
    Tror jag ska satsa på kjol också. Sommarvärmen är ju redan här, och jag håller på svettas ihjäl om dagarna =)

• Nettan1
    TessitN skrev 2009-05-02 22:17:31 följande:
    Tack för alla råd.Capribyxor ska jag titta på, samt mammabyxor i tunt tyg och som sitter skönt.Jag har 2 stycken par mamma jeans sen förut, men dom börjar sitta trångt, bara obehagligt och obekvämt.Tror jag ska satsa på kjol också. Sommarvärmen är ju redan här, och jag håller på svettas ihjäl om dagarna =)
    Jag hittade en jätte bra mamma jeans kjol på lindex som jag köpte ca. 1 månad innan BF.
    HAde också bf 30 maj, men förra året.
    Den kjolen jag köpte hade väldigt låg mudd av resår i midjan, så den slutade långt under naveln.
    Kan verkligen rekomendera att leta efter en sån kolj med låg mudd, jag kunde använda min hela sommaren.
  • Tingeli

leggings eller mjukis byxor eller mamma byxor om du redan har nåt par såna! magen e ju inte precis platt när man åker från bb! bara att det e bekvämt! lycka till!

• vixen not a tramp
    Nettan1 skrev 2009-05-02 22:21:06 följande:
    Jag hittade en jätte bra mamma jeans kjol på lindex som jag köpte ca. 1 månad innan BF.HAde också bf 30 maj, men förra året.Den kjolen jag köpte hade väldigt låg mudd av resår i midjan, så den slutade långt under naveln.Kan verkligen rekomendera att leta efter en sån kolj med låg mudd, jag kunde använda min hela sommaren.
    Sån jeanskjol med låg mudd finns på PoP nu, superskön!!!
  • emmsan123

Trikåkjol kan jag tipsa om, det är ju sååå skönt!

Min finaste, Oskar 060329, lillebror Viktor väntas, BF 090614
Svar på tråden Kläder efter förlossning