• HW06

Dela med dig av din dagliga lchf meny

Hej, här är tråden för oss som behöver lite extra peppning för att lära oss äta rätt genom lchf.
    Vad äter du om dagarna, hur många mål/dag?

Här kan vi skriva upp från dag till dag vad vi ätit och hjälpa varandra tillrätta med vår dagliga ätande.
    Vi delar oxå med oss av recept

Hoppas just du vill haka på

Välkommen.

Jag älskar er min familj. W och H är mitt allt.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-02 23:43
    Här skäller vi inte efter varandra, utan kommer mer med tips och ideér på hur man gör fl och vad man ska ändra på enligt lchf
  • Svar på tråden Dela med dig av din dagliga lchf meny
  • HW06

Jag kan börja skriva och hoppas fler vill haka på

Min dagliga meny bestod av:

Frukost:

2 stekta ägg, 4 skivor bacon, 1 kaffekopp med grädde

Lunch:

Ca 5 msk räkor blandat med majonäs och ett ägg
    1 kopp kaffe med grädde

Kvällsmat:

Italiensk kycklinggratäng

"godis"= Blandade nötter med låga kolhydrater ca 1 dl

Motion: 8 min jogging 4 min rask promenad

Jag älskar er min familj. W och H är mitt allt.
  • NoMercy

Idag gjorde jag äggröra på 6 ägg och ca ½ dl grädde till frukost. Det delade jag och dottern på, så det kanske vart 4 ägg för min del.
    Sen blev det ett par koppar kaffe med grädde i under dagen.
    På kvällen (middag) åt jag grillspett med kött och lite lök och champinjoner. Också lyxat lite med vin i kväll. Osså blev det lite färskost som fika under dan.
    Thats it! Mätt och belåten.

• Riskiflickan

Bästa pizzabotten: (hel plåt)

6 dl malda fläsksvålar
    6 dl riven ost
    6 ägg

Blanda, tryck ut eller kavla ut mellan bakplåtspapper, förgrädda på 175 grader tills den får lite färg... lägg på fyllning, in i ugnen...njut!

Nej, det smakar inte fläsksvålar, konstigt nog :)

• Riskiflickan

Meny:

Frukost: tre baconskivor, två ägg eller fil med grädde å krossade linfrön

Lunch: kött/grönsaker eller äggmjölk

Middag: kött/grönsaker eller äggmjölk

Snack på helgen: lite nötter, mörk choklad, ölkorv, en god smothie med hallon...

• lilla sandra

Det verkar vara många som dricker kaffe med grädde. Är det något man "måste" göra? Jag dricker inte ens kaffe.

• Riskiflickan

lilla sandra skrev 2009-05-03 11:04:59 följande:

Det verkar vara många som dricker kaffe med grädde. Är det något man "måste" göra? Jag dricker inte ens kaffe.
    Nä, klart du inte måste...
  • Riskiflickan

Idag ser min meny ut såhär:

Frukost: fil, grädde med krossade linfrön
    Lunch: äggmjölk med proteinpulver vanilj å kaffepulver... (ägglatte alltså)
    Middag: tonfisksallad

• NoMercy

Hur gör du din äggmjölk?
    Jag tycker det skvätte och har sig och nu när vi renoverar köket är jag inte sugen på det
    Men det är underbart gott att dricka kaffe med äggmjölk, som en latte! Och med vaniljprotein låter det ju ändå godare!

Riskiflickan skrev 2009-05-03 11:09:32 följande:
    Idag ser min meny ut såhär:Frukost: fil, grädde med krossade linfrönLunch: äggmjölk med proteinpulver vanilj å kaffepulver... (ägglatte alltså)Middag: tonfisksallad
  • Angels Fall First
    lilla sandra skrev 2009-05-03 11:04:59 följande:
    Nej, det är klart man inte måste men alternativt till kaffe om man nu vill dricka något med grädde är väl te te med grädde i om man nu dricker te. Annars kan du göra som min pappa gjorde i början och dricka grädden ren Min mamma dricker sitt ibland sitt kaffe med både grädde och kokosfett, oftast med bara kokosfett dock
    People like you are the reason people like me need medication
  • NoMercy

Kan också börja dagen med kaffe, grädde och kokosfett. Då blir man mätt och pigg i några timmar och slipper ställa sig och steka mat direkt på morgonen.
    Kan även på kvällen ha kokosfett i teet om jag är mätt men ändå känner att jag kanske fått i mig för lite fett under dagen!

Angels Fall First skrev 2009-05-03 11:40:45 följande:

Nej, det är klart man inte måste men alternativt till kaffe om man nu vill dricka något med grädde är väl te te med grädde i om man nu dricker te. Annars kan du göra som min pappa gjorde i början och dricka grädden ren Min mamma dricker sitt ibland sitt kaffe med både grädde och kokosfett, oftast med bara kokosfett dock
Svar på tråden Dela med dig av din dagliga lchf meny