• Jollboll

Torka tvätt ute snyggt!

Finns det något snyggare alternativ till klassiska torkvindor? De är ju så fula. Har tyvärr inga träd eller bra ställen att sätta pålar på så man kan spänna en lina.

• Svar på tråden Torka tvätt ute snyggt!
  • MammasälskadeMinna

torkställning?

• Kaydina

Det håller jag med om. Vi behöver en men det bär emot att köpa. Men man kanske kan spraya den rosa eller nåt.

Torkställningar är ännu fulare

• linjes

Snyggt

Har du inga träd finns det ju inte så många andra alternativ,för övrigt tycker jag inte någon slags tvätthängning är snygg

• MammasälskadeMinna

äsch, det är väl inte så fult? Bara du hänger upp snygga kläder i den

• vivianne

Finns ju torkvindor i trä - kanske lite mer OK?

Torkställning tar man ju bara fram när tvätten skall upp. Köp en med "medar" undertill så att ni kan lägga ett par tegelstenar eller nåt på¨. Annars blåser de bara omkull. Gör själva tvättandet än mer till ett evighetsarbete

• Kaydina
    vivianne skrev 2009-05-03 11:10:20 följande:
    Finns ju torkvindor i trä - kanske lite mer OK? Torkställning tar man ju bara fram när tvätten skall upp. Köp en med "medar" undertill så att ni kan lägga ett par tegelstenar eller nåt på¨. Annars blåser de bara omkull. Gör själva tvättandet än mer till ett evighetsarbete
    DET hade varit mycket bättre. Vet du var man kan hitta sådana? Jag har aldrig sett det.
    ( Alltså torkvindor i trä )
  • MINA GOA BARN

Jag önskar att torkvindorna hade ett tak!
    Jag är så urbenat less på att alltid ha fågelskit på min rena tvätt.
    Fanns det ett tygtak ovanpå linorna, säg, ca 20 cm ovanför linorna så skulle ju inte fåglarna skit hamna på rena tvätten utan istället på tygtaket. Det tygtaket skulle ju lämpligen också kunna vara lite motståndskraftigt mot vatten ifall en regnskur skulle dyka upp. Kanske tyget skulle vara i samma kvalité som ett duschdraperi?
    Jag såg för övrigt en sådan i trä och den var väldigt innovativ. Jag har också sett en mindre modell för dem med liten tomt. Jag uppfattade det som att den hängde från en vägg och hängde i en böjd arm typ.

Svar på tråden Torka tvätt ute snyggt!