• Hjärtat mitt

Exklusiva handdukar?

En vän önskar sig nya handdukar och badlakan i present, och då vill jag köpa några i god kvalitet och inte såna som inte suger upp nåt vatten.

Vad har ni för favoritmärken? Gärna något exklusivare märke.
    Tacksam för tips, och gärna länkar till butiker som säljer! :)

• Svar på tråden Exklusiva handdukar?
  • mm m

Har köpt flera sett både till mig själv och i presetn från Jysk. Kanske inte är så exklusivt men bra kvalitet är det. Ibland säljer de ut på rea då brukar jag passa på.
    Märket heter Beaver Lux.

Såg i en tidning och igår även på marknad handdukar som ser ut som bakverk. Verkligen fina att ge bort i present. Men det var mer små stl.

• Hjärtat mitt

Lexington hade jag tänkt mig, men hittar dessvärre ingen webshop som säljer och jag kommer inte hinna in till stan denna vecka. :(

Jysk är för mig ett lågprismärke, men jag har läst tester på att det är bra kvalitet. Tack!

Någon som har Himla? Har hittat en nätbutik som säljer dem.

• jassikan

Vi köpte Kronborg Lux på Jysk för snart tre år sedan. De känns fortfarande kanonbra. Och de suger upp vattnet.
    Tvättar dem i 60 grader och torktumlar.

Jag var själv något skeptisk eftersom de inte är så dyra, men tog en chansning eftersom det var väldigt bra pris på dem.
    Och i den serien finns det jättestora badlakan 100x150 cm, gillar stora härliga badlakan.

Jysk brukar ha rea på dessa också. Och det har de just nu.
    www.jysk.se/97/98/100/ag/catalog/

• Hjärtat mitt
    jassikan skrev 2009-05-03 14:09:26 följande:
    Vi köpte Kronborg Lux på Jysk för snart tre år sedan. De känns fortfarande kanonbra. Och de suger upp vattnet. Tvättar dem i 60 grader och torktumlar. Jag var själv något skeptisk eftersom de inte är så dyra, men tog en chansning eftersom det var väldigt bra pris på dem. Och i den serien finns det jättestora badlakan 100x150 cm, gillar stora härliga badlakan. Jysk brukar ha rea på dessa också. Och det har de just nu. www.jysk.se/97/98/100/ag/catalog/
    Oj, 30 spänn styck! Haha, det hade jag inte räknat med. ;) Jag sitter och kollar på Himla som på rea kostar 95 kr styck.

Jag tänker mig några som är av lite exklusivare modell, gärna något annat än den vanliga "handduksdesignen" om ni förstår vad jag menar. De ska ligga framme i badrummet och hon är rätt petig med design och sånt. Lexington är ju riktigt snygga och andas kvalitet och stil... Men som sagt, behöver ha en webshop. :S
  • Mirka

Kolla på drytrend.com , där har de lite finare grejer. Annars har ju marimekko i ganska fina färger också, finns ju i flertalet nätbutiker skulle jag tro.

• Hjärtat mitt
    Mirka skrev 2009-05-03 20:37:39 följande:
    Kolla på drytrend.com , där har de lite finare grejer. Annars har ju marimekko i ganska fina färger också, finns ju i flertalet nätbutiker skulle jag tro.
    Åh, hittade Gripsholms eko-handdukar. Toppen, jag tror det blir såna!
    Tack!
  • SE10

Har en del Lexington handdukar och är inte så nöjd med kvaliteten på dem, sängkläderna är helt ok, men handukarna slits fort i tvätt.

• Hjärtat mitt
    SE10 skrev 2009-05-04 06:57:52 följande:
    Har en del Lexington handdukar och är inte så nöjd med kvaliteten på dem, sängkläderna är helt ok, men handukarna slits fort i tvätt.
    Hm, du är den första som säger så. Det enda jag har är att de är "så fantastiska" och att de inte alls slits. Jag vet dock inte vad de kostar, vad har du betalat för dina?

Såg en annan sida där man kan få namnen broderade på Gripsholms handdukar, jättetrevlig present!
    asasvenskdesign.se/gripsholmsfrotte.asp
  • SE10

Minns inte vad vi betalade för Lexington handdukarna, det är nog snart 3 år sen vi köpte dem.

Mina favoriter av de vi har är för övrigt Ralph Lauren, tjocka och suger åt sig ordentligt med vatten utan att kännas blöta. De är nästan lika gamla som Lexington, men ser ut som nya.

Det bästa vad jag hört ska vara finska handdukar i lin, relativt hårda till en början, men de ska bli bättre och bättre ju mer man tvättar dem. Har dock inte testat några.

Svar på tråden Exklusiva handdukar?