• Mela1986

veterinärkostnad, inläggning?

hej!

har min vovve inlagd i strömsholm nu. men eftersom det varit helg har dom inte kunnat göra så mycket, inte alla undersökningar och sådär.
    skulle frågat idag när jag ringde dom vad det kommer kosta ungefär. men det glömde jag!

nån som har en aning om vad det kan kosta att ha en hund inlagd, per dygn?
    jag har agria, självrisk 1100, sen 15% rörlig. men jag tänkte mer totalt, utan alla avdrag och så!

usch. har aldrig varit ifrån henne såhär länge.. hoppas hon har det bra iaf lite jobbigt att hon ska vara där, och sen kan de inte göra utredningen för att det är helg.. har en känsla av att det inte är så billigt heller.

• Svar på tråden veterinärkostnad, inläggning?
  • hmcc

Jättesvårt att säga det beror på vad det är för fel och vad dom ska göra för undersökningar.

Vi var hos veterinären häromdagen (vardag)med en hälta och dom kände igenom och röntagde och det gick på 4100 innan försäkringen var dragen.

• Mela1986

aha okej.. :/ vi har röntgat 3 ggr. tagit prover 4 ggr. innan vi fick åka in till regionssjukhuset där hon är nu!
    ja.. vi får väl vänta och se vad det hamnar på helt enkelt =)

• Mammiztill2

(om vi tar min katt låg inne fre-måndag kostade 13.000 kr.. me då hade ja fast självrisk på 2500 då ingick rehab medicin foder)

Hoppas vovven mår bra snart

• Mammiztill2

De kom bara fram till katten var/blev foder allergisk från att ha bytat från rc baby till rc perser. De påstod katten hade ögoninflammation, vilket hon inte heller hadedå ja lämnade in henne... men de fick stå för kostnaderna för ögonsalva, ögondroppar Locec, (djursjukhuset)
    Dropp, passageröntgen

• Mela1986
    Mammiztill2 skrev 2009-05-03 23:27:19 följande:
    De kom bara fram till katten var/blev foder allergisk från att ha bytat från rc baby till rc perser. De påstod katten hade ögoninflammation, vilket hon inte heller hadedå ja lämnade in henne... men de fick stå för kostnaderna för ögonsalva, ögondroppar Locec, (djursjukhuset)Dropp, passageröntgen
    13.000 alltså innan avdrag? eller fick du betala 13.000? väntar på att dom ska ringa mig nu iaf!
  • Mammiztill2
    Mela1986 skrev 2009-05-04 12:33:04 följande:
    13.000 alltså innan avdrag? eller fick du betala 13.000? väntar på att dom ska ringa mig nu iaf!
    de var bara räkning från ett sjukhus.

nej betalade inte mer än 2500kr. och recept utskrivnings avgiterna
  • Mammiztill2

har dem hört av sig? vad har hänt din hund?

• Mela1986

ja, hon ska visst sövas och ta några prover imorgon. så det blir inte hem ännu! det var uppe i 15.000 idag. vart lite lättad! trodde det skulle vara mycket mer. men ännu är det inte klart heller! nu har hon snart varit borta en vecka.. vår andra hund är helt förvirrad

• Mela1986

det slutade på 30.000, fick betala 4800. med fortsatta kontroller.. och har ju redan gått på flera st innan vi åkte in med henne, som inte debiterats ännu.. hopps inte det blir över 50.000 bara, som mitt tak är!

hon är pigg och sådär.. men är ganska dålig inuti, i lever och blod. just nu käkar hon 7 mediciner :S men sålänge hon är pigg så är jag glad

• Mammiztill2
    Mela1986 skrev 2009-05-12 11:19:16 följande:
    det slutade på 30.000, fick betala 4800. med fortsatta kontroller.. och har ju redan gått på flera st innan vi åkte in med henne, som inte debiterats ännu.. hopps inte det blir över 50.000 bara, som mitt tak är! hon är pigg och sådär.. men är ganska dålig inuti, i lever och blod. just nu käkar hon 7 mediciner :S men sålänge hon är pigg så är jag glad
    Oj stackaren.. tror läkarna att hon kommer att bli bättre och inte behöva fortsäta med medicier livet ut?  (de är ju 50.000kr/år i tak som jag har förstått det) men de gäller iså fall att hunden inte behövs läggas in något mera. usch så tråkigt. vet dem vad felet är med henne?
  • Mela1986
    Mammiztill2 skrev 2009-05-12 11:22:17 följande:
    Oj stackaren.. tror läkarna att hon kommer att bli bättre och inte behöva fortsäta med medicier livet ut?  (de är ju 50.000kr/år i tak som jag har förstått det) men de gäller iså fall att hunden inte behövs läggas in något mera. usch så tråkigt. vet dem vad felet är med henne?
    jag troooor det är 50.000/per 125 dagars-perioder. hoppas det!
    vet inte med medicinera, de håller på trappa ut de flesta för att se om levern kan återhämta sig!
    felet är att hon har en autoimmun sjukdom, men det visste vi av veterinären som skickade dit oss, alltså hon har dåliga blodvärden och immunförsvaret angriper henne ist för hjälpa henne. och i levern hittade de en massa död vävnad.. så den är ordentligt skadad, den kan återhämta sig, men de vet inget! :S nästa vecka ska vi på kontroll igen.. får se om dom kan säga nåt positivt då =)
  • Kimban

Innan de sänkte taket hade vi 60.000 och det va per försäkringsår, alltså när försäkringen förnyas "får" man 60.000 tusen.

Håller tummarna för att det skall gå bra för vovven..

Svar på tråden veterinärkostnad, inläggning?