• LoveSharPei

Hjälp mig! Vad kan du om Selma Lagerlöf? Jag ska skriva en liten presentation, vad vill du veta?

Jag ska skriva en presentation av Selma Lagerlöfs hemland och samtid, vad vill du veta om det och vad kan vara viktigt att få med? Någon som har några tips? Jag har googlat som en tok men hittar ju inget av intresse!

Kanske kan det vara kul och veta lite om hur Sverige såg ut på den tiden hon levde, hur människorna såg ut och vad dom jobbade med? Vart hon bodde, vart hon växte upp och hur det var där?

Jag vet inte... tycker det är skit svårt! Och samtid? Vad sjutton är det?

Någon?

• Svar på tråden Hjälp mig! Vad kan du om Selma Lagerlöf? Jag ska skriva en liten presentation, vad vill du veta?
  • sallybuse

Gå ner på biblan och leta.Finns säkert böcker att läsa om henne.Hon har kanske skrivit en biografi själv.

• Michas

Läs hennes böcker till att börja med Nils Holgersson, Mårbacka m fl.

• LoveSharPei
    Michas skrev 2009-05-03 16:08:40 följande:
    Läs hennes böcker till att börja med Nils Holgersson, Mårbacka m fl.
    Det hinner jag inte, tyvärr. Ska bara kort presentera lite om hennes hemland och samtid, står det. Men vad sjutton menas med det? Det ska sättas ihop till en gruppresovisning sen. Alla har olika bitar... Jag fick "hemland och samtid"? Öh... hm?
  • lightswillguideyouhome

ÅÅÅh! Jag älskar Selma.. Ett av mina största intressen, hur konstigt det än kan låta..
    PMa mig så kan jag hjälpa dig lite..

• Kristin24

Jag tycker också du bör gå till biblioteket...finns nog bra bilder på henne där med, som du kan kopiera och använda.

Go och glad Kexchoklad
Svar på tråden Hjälp mig! Vad kan du om Selma Lagerlöf? Jag ska skriva en liten presentation, vad vill du veta?